presseticker

Skip to main content

Akershus vasket inn mest til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:01 - av  Henning Poulsen

Rosa bolle. Illustrasjonsbilde

Rosa bilvask. Illustrasjonsbilde.

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Akershus solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 445 503 kroner til kreftsaken, det høyeste bidraget på landsbasis.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Dal, Berger og Minnesund på topp

Circle K E6-Dal samlet inn 47 545 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K E6 Berger med 45 800 kroner, Circle K Minnesund med 45 450 kroner og Circle K Fjellhamar med 33 580 kroner. På femteplass havnet Circle K Eidsvoll Verk, som samlet inn 30 190 kroner.

 

I Dal er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i fylket. Stasjonen ble også den sjuende beste på landsbasis.

 

– Rosa Sløyfe er en veldig viktig kampanje som det er lett å få med alle på. De ansatte har vært engasjerte, og kundene har vært gavmilde med donasjonene. Temaet berører jo de fleste av oss på en eller annen måte, sier Ida Burud, som driver Circle K E6-Dal.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Akershus:

1. Circle K E6-Dal

2. Circle K E6 Berger

3. Circle K Minnesund

4. Circle K Fjellhamar

5. Circle K Eidsvoll Verk

 

Innsamlingen på fylkesnivå:

1. Akershus: 445 503

2. Buskerud: 415 923

3. Rogaland: 395 120

4. Oppland: 372 880

5. Hedmark: 348 078

6. Vestfold: 257 991

7. Oslo: 218 210

8. Hordaland: 208 209

9. Østfold: 204 282

10. Telemark: 187 335

11. Nordland: 179 645

12. Sør-Trøndelag: 163 915

13. Troms: 109 140

14. Møre og Romsdal: 103 860

15. Sogn og Fjordane: 103 036

16. Aust-Agder: 96 495

17. Finnmark: 88 385

18. Vest-Agder: 75 225

19. Nord-Trøndelag: 53 680

 

Kontaktpersoner:

* Circle K E6-Dal, stasjonsdriver Ida Burud, mobil 41 45 94 62

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:01
Teknisk løsning ZEVS AS