Tromsøfolk får mest kaffe for pengene i Troms fylke
I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 16 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i Troms. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året.
Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Fr. Nansens Plass i Tromsø. I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 60 ganger ved stasjonen. Det er mest i Troms.
600 000 fyllinger i Troms
Også kunder ved Circle K Setermoen i Bardu kommune, Circle K Breivika i Tromsø og Circle K Harstad er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.
– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt om lag 600 000 ganger i Troms. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.
Kvernene går varme i Troms
Årlig kverner Circle K-stasjoner i Troms cirka 13 000 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på Tromsø-stasjonen Circle K Breivika, etterfulgt av Circle K E6 Nordkjosbotn i Balsfjord og Circle K E6 Buktamo i Målselv kommune.
– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.
Gjenbruker mest på Setermoen og Nordkjosbotn
Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.
– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.
På Circle K Setermoen og Circle K E6 Nordkjosbotn gjenbrukes 25 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i Troms. På Circle K Harstad ligger gjenbruksandelen på 22 prosent.
Populær firmagave og dugnadsinntekt
Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.
– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.
Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.
(Pressenytt)
Bildetekst:
POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud
Kontaktperson:
* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
TBF_4659 Jeanette Amara1 - Circle K Bjerke - foto Terje Borud.jpg 4,37 MB (2667x4000)
TBF_4719 Jeanette Amara - Circle K Bjerke - foto Terje Borud.jpg 1,76 MB (4000x2667)