presseticker

Skip to main content

Skiensfolk får mest kaffe for pengene i Telemark

  Publisert: 14.02.2024 06:45 - av  Henning Poulsen

ØKONOMISK. Telemarks mest økonomiske kaffeavtalekunder finner vi på stasjonen til Kai Ole Eriksen. Foto: Circle K Nenset

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

Mens en Porsgrunn-stasjon kverner mest kaffe, er det på denne Skien-stasjonen at folk får mest ut av kaffeavtalen med Circle K Norge i Telemark.

I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 20 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i Telemark. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året. Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Nenset i Skien.

 

– Vi ligger strategisk til langs riksveien, og er en enkel stasjon å komme seg til. Vi ser at kundene setter pris på kaffeavtalen, og at mange bruker er innom ofte for å fylle på med noe varmt, sier Kai Ole Eriksen ved Circle K Nenset. I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 100 ganger ved stasjonen hans.

 

Det er mest i Telemark, og fjerde mest i hele Norge.

 

Han legger til at kundene er varierte i sine preferanser når de skal ha noe varmt og godt i koppen.

 

– Det går mye av alle variantene, egentlig. Kakao er gjerne ekstra populært nå som det er kaldt, avslører Eriksen.

 

800 000 fyllinger i Telemark

Også kunder ved Circle K Skjelsvik i Porsgrunn, Circle K Telemarksveien i Skien og Circle K Telemarksporten i Porsgrunn er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt om lag 800 000 ganger i Telemark. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Telemarkskvernene går varme

Årlig kverner Circle K-stasjoner i Telemark cirka 15 000 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K Telemarksporten, etterfulgt av Circle K E18 Bamble og Circle K Bø i Telemark.

 

– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.

 

Gjenbruker mest på Notodden

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

På Circle K Heddal på Notodden gjenbrukes 30 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i Telemark. På Circle K Høydalsmo i Tokke ligger gjenbruksandelen på 26 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

ØKONOMISK. Telemarks mest økonomiske kaffeavtalekunder finner vi på stasjonen til Kai Ole Eriksen. Foto: Circle K Nenset

 

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Nenset, Kai Ole Eriksen, mobil 93 45 23 59

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 06:45
Teknisk løsning ZEVS AS