presseticker

Skip to main content

Circle K satser på meksikansk, fersksmurt og sunn mat:

Setter ny standard for mat langs veien

  Publisert: 16.06.2017 12:30 - av  Henning Poulsen

MATSATSING. Christoffer Sundby, markedsdirektør og påtroppende norgessjef i Circle K og Tor Jørgen Kramperud Arnesen fra Flying Culinary Circus skal i samarbeid ruste opp matsatsingen på fem stasjoner i løpet av de neste månedene. Foto: Johnny Syversen

LANSERING. De presenterte Circle Ks nye matsatsing i Norge. Christoffer Sundby, markedsdirektør og påtroppende norgessjef i Circle K, sammen med prosjektleder for den nye matsatsingen, Ann Helen Våge, som etter sommeren tar over som markedsdirektør i Circle K Norge. Foto: Johnny Syversen

FØRST PÅ ØKERN. Fra venstre salgssjef Christian Granly, markedsdirektør Christoffer Sunby, prosjektleder for den nye matsatsingen til Circle K, Ann Helen Våge og stasjonsdriveren på Circle K Økern, Einar Valbjørn Heisum. Foto: Johnny Syversen.

Fredag 16. juni lanserte Circle K sin nye matsatsing på Økern i Oslo. – Fremtidens kunder vinnes med den beste maten og den beste kundeopplevelsen. Vi skal sprenge alle grenser for hva det er mulig å servere på en bensinstasjon, sier markedsdirektør og påtroppende norgessjef Christoffer Sundby.

I samarbeid med kokkene i Flying Culinary Circus skal fem stasjoner utrustes med den nye matsatsingen i løpet av de neste månedene. Først ut er Circle K Økern, som tidligere i år også ble landets første bensinstasjon med solceller på taket.

– Dette følger en klar samfunnstrend, folk ønsker å bruke mindre tid på enkelte av dagens måltider og spiser mer mens de er på farten. Men kravene til hurtigmaten øker, vi ønsker kvalitet, vi ønsker valgfrihet, vi ønsker ærlig, sunn, fersk mat. Alle disse ønskene skal vi levere på, sier Sundby.

 

Og legger til: – Kundene blir vinnerne når hurtigmatleverandørene i Norge oppgraderer sine tilbud, enten det er de nye spisestedene på Gardermoen eller store bensinstasjoner langs hovedveiene i Norge. De siste årene har det dukket opp mange smale og spennende hurtigmatkonsepter, særlig i de store byene, for eksempel innen meksikansk mat. Nå kan du få et raskt og like velsmakende meksikansk måltid på bensinstasjonen!

 

Norge som pilotmarked

På Circle K Økern og de fire andre stasjonene skal kjeden teste nye måltidskonsepter og se hva som fungerer og hva som må jobbes mer med. Sundby forteller at Norge har blitt Circle K-konsernets fremste pilotland på en rekke områder.

 

– Med denne satsingen blir vi matlaboratorium for hele Circle K med 12 500 utsalgssteder på tre kontinenter. Norge nyter stor anerkjennelse fordi vi ligger langt fremme på mattrender, i tillegg til biodrivstoff og elbiler. Derfor er det logisk å teste ut nye ting i Norge, sier Sundby.

 

Han har lenge klødd i fingrene etter å lansere rendyrkede Circle K-konsepter i Norge.

– Vi har gjennomført merkeskifte fra Statoil til Circle K. Nå er vi i gang med å bygge innhold i Circle K-merkevaren. Kundene skal få en helt ny matopplevelse langs veien, vi satser på både meksikansk, ferskmurt og sunnere mat, sier Sundby.

 

Vraker ikke wienerpølsene

På Circle K Økern er matserveringen lagt opp stasjonsvis: Det er en egen stand for meksikansk mat laget av norske råvarer. Ved siden av finner vi sandwich- og salatstasjonen med surdeigsbrød og glutenfrie alternativer. Maten tilberedes foran kundene på bestilling.

 

– For å minske kødannelse er det selvbetjeningskasser på samme sted som du får maten utlevert. Slik innfrir vi kundens ønske om å bruke minst mulig tid på bestilling og betaling. En kaféseksjon med stoler og bord er tilgjengelig for de kundene som ønsker å spise på stedet, forklarer Sundby.

 

Samtidig er den kjente og kjære pølse- og burgerdisken likevel ikke historie – den står fremdeles der den alltid har stått. Hamburgeren har også fått et kvalitetsløft i det nye konseptet, som har betydelig oppgradert kjøkkeninnredning.

 

En helt ny konkurransehverdag

Sundby trekker paralleller til den gamle pølsebua når han skal forklare hvilken omskiftning han ser for seg i årene fremover. I mange tiår var det nemlig i pølsebua man fikk kjøpt pølse. Skepsisen var stor da bensinstasjonene begynte å selge wiener- og grillpølse.

 

– Folk trodde ikke det var mulig å få seg en skikkelig pølse på et sted som selger bensin og vindusspylervæske. Nå er det ikke så mange pølsebuer igjen. Vi mener tiden er riktig for å satse på et mye bredere tilbud av rask, sunn og god hurtigmat på bensinstasjonen. Kanskje vil omstillingen ta litt tid, men etter hvert tror jeg kundene og aktører i andre deler av serveringsbransjen vil merke at tilbudet på bensinstasjonene endrer seg kraftig. Vi skal bidra til et matløft for hele bransjen, avslutter Sundby.

Kontaktperson:

Circle K Norge AS, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 917 38 053, knusen@circlekeurope.com

 

Bildetekster:

MATSATSING. Christoffer Sundby, markedsdirektør og påtroppende norgessjef i Circle K og Tor Jørgen Kramperud Arnesen fra Flying Culinary Circus skal i samarbeid ruste opp matsatsingen på fem stasjoner i løpet av de neste månedene. Foto: Johnny Syversen

 

LANSERING. De presenterte Circle Ks nye matsatsing i Norge. Christoffer Sundby, markedsdirektør og påtroppende norgessjef i Circle K, sammen med prosjektleder for den nye matsatsingen, Ann Helen Våge, som etter sommeren tar over som markedsdirektør i Circle K Norge. Foto: Johnny Syversen

 

FØRST PÅ ØKERN. Fra venstre salgssjef Christian Granly, markedsdirektør Christoffer Sunby, prosjektleder for den nye matsatsingen til Circle K, Ann Helen Våge og stasjonsdriveren på Circle K Økern, Einar Valbjørn Heisum. Foto: Johnny Syversen.

 

ENDELIG I GANG. Stasjonssjef Einar Valbjørn Husum jubler over den nye matsatsingen sammen med markedsdirektør Christoffer Sundby. Foto: Johnny Syversen

 

INTERIØR. Oversiktsbilde av den nye butikken på Circle K Økern. Foto: Siw P/Circle K.

Faktabokser

Om Circle K Norge AS

Circle K Norge driver nærmere 500 drivstoffutsalg i Norge, rundt 300 av dem er fullservice bensinstasjoner langs veien som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat. Vi har også terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.

Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.

Circle K Norge er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard») som er en verdensledende aktør innen drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.

Servicekontoret for Circle K Norge ligger i Oslo. Nettside: www.circlek.no

 

Om Alimentation Couche-Tard Inc.

Couche-Tard er markedsleder i det kanadiske servicehandelsmarkedet. De er størst i USA når det gjelder antall selskapsdrevne butikker. I Europa er Couche-Tard ledende på service- og detaljhandel av drivstoff til veitransport i de skandinaviske og baltiske landene, og med betydelig virksomhet i Polen.

Pr. 31. januar 2016 besto Couche-Tards nettverk av 7 979 storkiosker i Nord-Amerika, inkludert 6 560 utsalgssteder som tilbyr drivstoff til veitransport. Det nordamerikanske nettverket består av 15 forretningsenheter, hvorav 11 av disse er i USA og dekker 41 stater, mens fire er i Canada, og dekker alle de ti provinsene. Om lag 80.000 mennesker er ansatt i dette nettverket og ved servicekontorene i Nord-Amerika.

I Europa driver Couche-Tard et stort nettverk av servicestasjoner i hele Skandinavia (Norge, Sverige og Danmark), Polen, Baltikum (Estland, Latvia og Litauen) og Russland. Pr. 31. januar 2016 besto nettverket av 2 218 utsalgssteder, der de fleste tilbyr både drivstoff og servicehandelsprodukter, mens de andre er ubemannede automatstasjoner for drivstoff. Couche-Tard tilbyr også andre produkter, blant annet stasjonær energi, marine drivstoffer og kjemikalier. Couche‑Tard driver også hovedterminaler og drivstoffdepoter i seks europeiske land. Medregnet ansatte ved franchise-stasjoner som fører dens merkevarer, har selskapet omkring 19.000 ansatte i utsalgsnettverket, ved terminaler og servicekontorer over hele Europa. Siden oppkjøpet av Topaz Energy Group Limited 1. februar 2016, driver Couche-Tard også 444 servicestasjoner i Irland, i tillegg til en betydelig kommersiell drivstoffvirksomhet, med flere enn 30 depoter og to terminaler.

I tillegg drives rundt 1 500 utsalgssteder av uavhengige operatører under Circle K-banneret i 13 andre land eller regioner over hele verden (Kina, Costa Rica, Egypt, Guam, Honduras, Hong Kong, Indonesia, Macao, Malaysia, Mexico, Filippinene, De forente arabiske emirater og Vietnam).

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak matsatsing circle k økern1.jpg 17,30 kB (4814x3571)
Bilde - vedlegg til sak matsatsing circle k økern2.jpg 4,35 kB (5760x3840)
Bilde - vedlegg til sak matsatsing circle k økern3.jpg 4,35 kB (5159x3747)
Bilde - vedlegg til sak matsatsing circle k økern4.jpg 3,24 MB (3316x5566)
Bilde - vedlegg til sak matsatsing circle k økern5.jpg 6,26 MB (5760x3840)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 16.06.2017 12:30
Teknisk løsning ZEVS AS