presseticker

Skip to main content

Ruster opp matsatsingen i Nes

  Publisert: 22.12.2018 15:22 - av  Henning Poulsen

ÅPNININGSFEST. (f.v.) Salgssjef Jostein Jørgensen (i sombrero), daglig leder Marthe Anmarkrud og administrerende direktør Christoffer Sundby feiret det nye butikkonseptet på Circle K Årnes. Foto: Knut Hilmar Hansen

NY BUTIKK. Slik ser det ut på Circle K Årnes etter ombyggingen. Foto: Knut Hilmar Hansen

Nå slippes et helt nytt butikkonsept med spennende menyer løs ved Circle K Årnes.

– Butikken er blitt kjempefin, noe kundene kommenterer hele tiden. Vi har også fått mange sitteplasser, og det er noe som mange setter pris på. Samtidig har dette vært en totalforandring for oss, med veldig mye nytt å lære seg både for medarbeiderne og for meg som er helt ny, sier Marthe Anmarkrud, daglig leder ved Circle K Årnes.

 

Fredag 21. desember åpnet det nye butikkonseptet på Circle K Årnes, etter noen dager med hektisk ombygging. Her var det rød løper og hyggelig stemning, og ikke minst fine smaksopplevelser på matsiden.

 

Ann Helen Våge, kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge, forteller at målet med butikkoppgraderingen er å levere et solid matløft i nye, hyggelige omgivelser.

 

– Vi ser en tydelig trend der stadig flere ønsker å spise sunnere og mer variert. Samtidig stiller vi også høyere krav til smaken. Disse realitetene har vi tatt innover oss når vi nå fornyer og forsterker mattilbudet langs Glomma, sier Våge.

 

Vil ha rask, sunn og velsmakende mat

Hun forteller at de oppgraderte butikkene som allerede har utvidet mattilbudet med meksikanske retter, ferske salater og nysmurte sandwicher, opplever sterk vekst i matomsetningen.

 

– Kundene spiser stadig flere måltider på farten, samtidig som de har høyere forventninger til at maten skal komme raskt, smake godt og være sunn, sier Våge.

 

Mer kjøtt i pølsa

Samtidig som en del nå forandres ved Circle K Årnes, vil mye også forbli som det var. Stasjonen har fremdeles pølser og hamburgere på menyen til de som ønsker det. Imidlertid har pølsene fått høyere kjøttinnhold enn tidligere, mens hamburgermenyene er oppgradert med nye råvarer. Stekemetoden er også forbedret, slik at burgerne får en mer crispy overflate.

 

– Nylig signerte vi en intensjonsavtale med helsemyndighetene, der hensikten er å redusere inntaket av salt, sukker og mettet fett i befolkningen samt øke inntaket av sunne matvarer. Vi er stolte av å kunne kutte i salt, fett og kalorier, samtidig som smaksopplevelsen blir bedre. Jeg gleder meg til å se hvordan det nye matkonseptet vårt blir tatt imot av folk i Nes kommune og omegn, sier Våge.

 

 

Bildetekster:

ÅPNININGSFEST. (f.v.) Salgssjef Jostein Jørgensen (i sombrero), daglig leder Marthe Anmarkrud og administrerende direktør Christoffer Sundby feiret det nye butikkonseptet på Circle K Årnes. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

NY BUTIKK. Slik ser det ut på Circle K Årnes etter ombyggingen. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Årnes, daglig leder Marthe Anmarkrud, mobil 45 29 87 46

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 22.12.2018 15:22
Teknisk løsning ZEVS AS