presseticker

Skip to main content

Roger er kaffekongen av Trøndelag

  Publisert: 16.12.2021 06:50 - av  Henning Poulsen
De siste to årene har det gått med om lag sju tonn kaffebønner på Circle K E6 Klett i Trondheim. Det gjør Roger Svaan til Trøndelags kaffekonge.

– Vi får levert kaffe to ganger i uken, så den er alltid fersk. Gjennom mange år har vi satset på kaffeavtalen vår, noe som gir mange lojale kunder. Dessuten har vi mange kunder med elbil som stadig er innom for å fylle opp både bilen og koppen, sier stasjonssjef Roger Svaan.

 

Hele 7,1 tonn kaffebønner har blitt kvernet av kaffemaskinene på Leinstrand-stasjonen de siste to årene. Det er om lag halvannet tonn mer enn hos den trønderstasjonen som selger nest-mest kaffe i distriktet, Circle K Tunga – også i Trondheim.

 

Også Circle K E6 Berkåk, Circle K E6 Støren, Circle K E6 Lundamo, Circle K Oppdal og og Circle K Rosten er blant kjedens storselgere av det sorte gull i den sørlige delen av fylket. Nordpå er det Circle K Sannan i Steinkjer som kverner mest kaffe.

 

Selger som varmt hvetebrød

Så hva er hemmeligheten til gjengen på Circle K E6 Klett? Hvordan klarer de å selge så mye kaffe?

 

– Det handler om å kunne servere fersk kaffe, hurtig. Vi har fire kaffemaskiner som vi pleier og rengjør hver dag, slik at de gjør jobben best mulig, sier Svaan.

 

De tre «hotteste» kaffedrikkene på Circle K E6 Klett akkurat nå er – foruten svart kaffe – espresso og iskaffe med fire forskjellige smaker.

 

Nå gleder stasjonssjefen seg over den nye Koppen 2022 til Circle K. Den selger som varmt hvetebrød i hele desember.

 

– Dette er årets julegave! Tenk å kunne glede noen med en utømmelig gave som varer hele året. Gjennom lokale idrettslag har vi solgt mange eksemplarer, og i tillegg har vi også stadig flere bedriftskunder, sier Svaan.

 

Fylles 23 millioner ganger i året

Hvert år siden 2003 har Circle K Norge og forløperen Statoil lansert en kopp som lar kundene fylle ubegrenset med kaffe og andre varme drikker ved om lag 270 stasjoner i Norge. De siste årene har den båret navnet «Koppen».

 

– Den har blitt vårt mest berømte produkt. Hver morgen når jeg går nedover gata på vei til jobb, ser jeg Koppen gjennom vinduet i nesten annenhver bil. Hvert år fylles den rundt 23 millioner ganger. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og drikker dermed gratis resten av året, sier Jeanette Amara, som er ansvarlig for Koppen i Circle K Norge.

 

Hun forteller at Koppen er blitt en populær firmagave, og at mange bedrifter gir bort graverte kopper og kopper med firmalogo til både ansatte og samarbeidspartnere.

 

Stadig mer gjenbruk

Designmessig er Koppen 2022 nokså lik 2021-modellen, bortsett fra at den kommer i nye farger. En del kunder velger derfor å kun kjøpe bare «Avtalen» og gjenbruke en tidligere modell.

 

– Stadig flere får øynene opp for gjenbruk. I fjor hadde vi en gjenbruksandel på 25 prosent, og i år går vi for 30. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, sier Amara.

(Pressenytt)

 

Fem på kaffetoppen i sørlige Trøndelag:

1. Circle K E6 Klett

2. Circle K Tunga

3. Circle K E6 Berkåk

4. Circle K E6 Støren

5. Circle K E6 Lundamo

 

 

Bildetekster:

NY KOPP. Kaffekongen Roger Svaan viser fram Koppen 2022, en kopp som eieren kan fylle ubegrenset med varm drikke gjennom hele neste år. Foto: Circle K E6 Klett

 

VELKJENT. Jeanette Amara forteller at Koppen har blitt det mest kjente produktet til Circle K. Foto: Johnny Syversen

 

NYTT DESIGN. De nye Koppen-modellene for 2022. Foto: Circle K Norge

 

Kontaktpersoner:

* Circle K E6 Klett, stasjonssjef Roger Svaan, mobil 91 85 73 95

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 16.12.2021 06:50
Teknisk løsning ZEVS AS