Rogalendinger har spist 55 000 pizzaer langs veien
– Alle mulige typer folk kjøper pizza hos oss: Familiebursdagen på en tirsdagskveld, skolegjengen som spleiser på felles lunsj, eller de som henter med pizza hjem til middag. Mange bedrifter kjøper også pizza som møte- eller overtidsmat, sier Ida Haraldseid, butikksjef på Circle K Ølensvåg i Vindafjord kommune.
Stasjonen hennes har servert 12 646 pizzaenheter til sultne kunder. Drøyt 9000 av disse var hele pizzaer – flest blant alle Circle K-stasjoner i hele Norge – mens resten fordeler seg på pizzaporsjoner og andre varianter.
– Vi er nøye på å følge oppskriftene til pizzaene, og alle på stasjonen er opptatte av at hver pizza skal holde høy kvalitet og være klar til rett tid, sier Haraldseid.
I Rogaland er det Circle K Kvala i Haugesund som kommer på andreplass i pizzasalg, med 5732 enheter. Deretter følger Circle K Vikeså med 5632 enheter, Circle K Ålgård med 5329, Circle K Skudeneshavn med 4509, Circle K Lura i Sandnes med 4155 og Circle K Forus med 3065 pizzaenheter.
Populært Peppes-samarbeid
Høsten 2020 lanserte Circle K Norge og Peppes Pizza konseptet «Peppes On The Go». Siden den gang har Circle K Norge solgt nesten 1,5 millioner pizzaenheter over hele landet.
– Dette har gått over all forventning. Ikke bare har kunder over hele landet tatt imot tilbudet med åpne armer, men salget av annen mat er like høyt som før. Pizzasalget har blitt en ren bonus for stasjonene, sier Trude Marchmann-Jensen kategorileder for mat i Circle K Norge.
Hun gir samarbeidet med Peppes Pizza en svært stor del av æren for pizzaeventyret til Circle K.
– Gjennom konseptet Peppes On The Go har vi fått en veldig ettertraktet pizzamerkevare inn på stasjonene. Særlig på litt mindre steder er dette er noe folk har sultet etter. Nå har de fleste et Peppes-tilbud i nærheten, sier Marchmann-Jensen.
Ølen-folket vil ha jalapeño
Ida Haraldseid på Circle K Ølensvåg bekrefter at Peppes-konseptet er populært blant kundene.
– Vi solgte en del pizza også før vi startet med Peppes On The Go, men med et kjent pizzamerke med på laget fikk vi en klar oppgang. Kundene har tatt godt imot tilbudet, sier hun, og legger til at variantene Triple Meat, American Beef, Hot Chicken og Ham & Pepperoni er mest populære lokalt.
– Gjerne med ekstra ost og jalapeño, smiler hun.
Trend: Stor pizza på små plasser, og omvendt
Trude Marchmann-Jensen har merket seg en forbrukertrend som stort sett går igjen i hele landet. Store stasjoner selger flest små pizzaenheter, mens de mindre stasjonene med stødig fotfeste i lokalsamfunnet selger mest hele pizzaer.
– På de store stasjonene med mye gjennomfartstrafikk kjøper folk mat på farten, fordi de er sultne der og da. Disse velger gjerne enkeltporsjoner. Folk som bor rundt lokalstasjonene våre, tar gjerne med seg en hel pizza som overtidsmat eller kveldskos. Her er forbruket mer planlagt, sier matsjefen til Circle K Norge.
Hun forteller at Peppes og Circle K samarbeider om produktutviklingen, og at det legges stor vekt på at alle stasjonene skal lage pizzaen på nøyaktig samme måte. Slik skal kundene få den samme smaksopplevelsen uansett om de kjøper pizza på stasjon i Lakselv i nord eller Lindesnes i sør.
(Pressenytt)
Bildetekster:
STORSELGERE. (f.v.) Stasjonen til assisterende butikksjef Dace Strelkova og butikksjef Ida Haraldseid selger mest pizza i hele Rogaland. Foto: Circle K Ølensvåg
PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen
Kontaktpersoner:
* Circle K Ølensvåg, butikksjef Ida Haraldseid, mobil 97 66 14 59
* Circle K Norge, kategorileder for mat – Trude Marchmann-Jensen, mobil 90 66 21 23
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
1Trude Marchmann-Jensen på Circle K Økern - foto Johnny Syversen.jpg 10,09 MB (5065x3744)