presseticker

Skip to main content

Rørvikinger får mest kaffe for pengene i Nord-Trøndelag

  Publisert: 14.02.2024 09:00 - av  Henning Poulsen

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

Mens en Steinkjer-stasjon kverner mest kaffe, er det på denne Nærøysund-stasjonen at folk får mest ut av kaffeavtalen med Circle K Norge i den nordlige delen av Trøndelag.

I løpet av ett år har folk kjøpt nesten 10 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i gamle Nord-Trøndelag. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året.

 

Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Rørvik i Nærøysund. I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 45 ganger ved stasjonen.

 

Det er mest i gamle Nord-Trøndelag.

 

300 000 fyllinger i nordlige Trøndelag

Også kunder ved Circle K Steinkjer, Circle K Harran i Grong kommune og Circle K Namsskogan er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt om lag 300 000 ganger i gamle Nord-Trøndelag fylke. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Nordtrønderske kvernene går varme

Årlig kverner Circle K-stasjoner i Nord-Trøndelag cirka fire tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K Steinkjer, etterfulgt av Circle K Stjørdal og Circle K Namsos.

 

– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.

 

Gjenbruker mest i Stjørdal

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

På Circle K Stjørdal gjenbrukes 24 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i de nordlige delene av fylket. På Circle K Namsskogan og Circle K Rørvik ligger gjenbruksandelen på henholdsvis 23 og 22 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 09:00
Teknisk løsning ZEVS AS