presseticker

Skip to main content

Risøringer får mest kaffe for pengene på Sørlandet

  Publisert: 14.02.2024 07:30 - av  Henning Poulsen

ØKONOMISK. Fylkets mest økonomiske kaffeavtalekunder finner vi på stasjonen til Bjørn Larsen. Foto: Circle K Risør

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

Mens en Lillesand-stasjon kverner mest kaffe, er det på denne Risør-stasjonen at folk får mest ut av kaffeavtalen med Circle K Norge på Sørlandet.

I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 12 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i den østre delen av Agder. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året. Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Risør.

 

– Mange kunder oppfatter jo dette som en bra og rimelig avtale, og som lokalstasjon har vi mange faste, gode kunder. Og så må jeg jo si at kvaliteten på kaffen er høy, servicen er god og folk liker å stoppe innom oss. Kundene våre er alt fra håndverkere og pendlere til skoleelever, sier Bjørn Larsen ved Circle K Risør.

 

I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 68 ganger ved stasjonen hans. Det er mest i Agder.

 

Larsen legger til at kundene er varierte i sine preferanser når de skal ha noe varmt og godt i koppen.

 

– Sort kaffe går det jo mest av, men særlig blant den yngre garde er det mange som velger kakao. Cappuccino, kaffe latte og kaffe mocca er også populære, avslører han.

 

En halv million fyllinger i Aust-Agder

Også kunder ved Circle K Grimstad, Circle K E18 Arendal og Circle K E18 Brokelandsheia i Gjerstad kommune er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt nesten 500 000 ganger i den østre delen av Agder. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Kvernene går varme i Lillesand

Årlig kverner Circle K-stasjoner i gamle Aust-Agder cirka 7,5 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K E18 Lillesand, etterfulgt av Circle K Grimstad og Circle K E18 Brokelandsheia.

 

– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.

 

Gjenbruker mest i Valle

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

På Circle K Rysstad i Valle kommune gjenbrukes 31 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i hele Agder. På Circle K E18 Brokelandsheia og Circle K Grimstad ligger gjenbruksandelen på henholdsvis 20 og 17 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

Bildetekst:

ØKONOMISK. Fylkets mest økonomiske kaffeavtalekunder finner vi på stasjonen til Bjørn Larsen. Foto: Circle K Risør

 

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Risør, Bjørn Larsen, mobil 90 53 46 09

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99

 


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 07:30
Teknisk løsning ZEVS AS