presseticker

Skip to main content

Ringbygginger får mest kaffe for pengene i Oppland

  Publisert: 14.02.2024 06:30 - av  Henning Poulsen

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

Mens en Lillehammer-stasjon kverner mest kaffe, er det på denne Ringebu-stasjonen at folk får mest ut av kaffeavtalen med Circle K Norge i gamle Oppland fylke.

I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 25 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i Innlandet vest for Mjøsa. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året.

 

Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Ringebu. I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 62 ganger ved stasjonen. Det er mest i gamle Oppland.

 

1,1 millioner fyllinger i Oppland

Også kunder ved Circle K Hov i Søndre Land, Circle K Kopperud i Gjøvik og Circle K E6 Øyer er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt om lag 1,1 millioner ganger i Oppland-området. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Opplands kverner går varme

Årlig kverner Circle K-stasjoner i Oppland cirka 20 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K Strandtorget i Lillehammer, etterfulgt av Circle K E6 Dombås og Circle K Mjøsstranda i Gjøvik.

 

– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.

 

Gjenbruker mest i Lillehammer

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

På Circle K Nordre Ål i Lillehammer gjenbrukes 29 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i Oppland. På Circle K Bagn i Sør-Aurdal og Circle K Ringebu ligger gjenbruksandelen på henholdsvis 27 og 26 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99

 


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 06:30
Teknisk løsning ZEVS AS