Opplendinger har spist 135 000 pizzaer langs veien– og Otta-folk er på Norgestoppen
– Litt av hemmeligheten er nok at vi har fersk og varm pizza tilgjengelig fra 07:00 til 02:30 hver eneste dag, slik at pizzasultne kunder slipper å vente. I tillegg er vi ekstremt nøye med å følge oppskriftene til punkt og prikke, slik at pizzaene er like gode hver gang, sier Svein Tore Nymoen, driver på Circle K E6 Otta.
Stasjonen hans har servert 28 165 pizzaenheter til sultne kunder. Det er suverent mest blant Circle K-stasjonene i hele Norge.
I Oppland-området kommer Circle K E6 Dombås på andreplass i pizzasalg, med 15 041 enheter. Dette er sjette best på landsbasis.
Deretter følger Circle K E6 Vinstra med 14 200 enheter – åttende best i Norge, og Circle K Strandtorget med 13 780 enheter – 10. beste pizzastasjon i landet,
På femteplass i Oppland-området finner vi Circle K Ringebu, som også drives av Svein Tore Nymoen. Her har de solgt 8862 pizzaenheter
Så kommer Circle K Kallerud i Gjøvik med 8630 enheter, Circle K E6 Øyer med 7118, Circle K Bagn med 7027 og Circle K Mjøsstranda – også i Gjøvik – med 6336 pizzaenheter.
Populært Peppes-samarbeid
Høsten 2020 lanserte Circle K Norge og Peppes Pizza konseptet «Peppes On The Go». Siden den gang har Circle K Norge solgt nesten 1,5 millioner pizzaenheter over hele landet.
– Dette har gått over all forventning. Ikke bare har kunder over hele landet tatt imot tilbudet med åpne armer, men salget av annen mat er like høyt som før. Pizzasalget har blitt en ren bonus for stasjonene, sier Trude Marchmann-Jensen kategorileder for mat i Circle K Norge.
Hun gir samarbeidet med Peppes Pizza en svært stor del av æren for pizzaeventyret til Circle K.
– Gjennom konseptet Peppes On The Go har vi fått en veldig ettertraktet pizzamerkevare inn på stasjonene. Særlig på litt mindre steder er dette er noe folk har sultet etter. Nå har de fleste et Peppes-tilbud i nærheten, sier Marchmann-Jensen.
Etterlengtet på Otta
Svein Tore Nymoen ved Circle K E6 Otta bekrefter at Peppes-konseptet er svært populært lokalt.
– Da Peppes endelig kom til Otta ble det tatt svært godt imot. Vi bruker merkenavnet Peppes On The Go svært aktivt i vår markedsføring, og det fungerer som bare det, sier han.
Nymoen legger til at de mest populære toppingene i Otta er skinke og pepperoni.
Trend: Stor pizza på små plasser, og omvendt
Trude Marchmann-Jensen har merket seg en forbrukertrend som stort sett går igjen i hele landet. Store stasjoner selger flest små pizzaenheter, mens de mindre stasjonene med stødig fotfeste i lokalsamfunnet selger mest hele pizzaer.
– På de store stasjonene med mye gjennomfartstrafikk kjøper folk mat på farten, fordi de er sultne der og da. Disse velger gjerne enkeltporsjoner. Folk som bor rundt lokalstasjonene våre, tar gjerne med seg en hel pizza som overtidsmat eller kveldskos. Her er forbruket mer planlagt, sier matsjefen til Circle K Norge.
Hun forteller at Peppes og Circle K samarbeider om produktutviklingen, og at det legges stor vekt på at alle stasjonene skal lage pizzaen på nøyaktig samme måte. Slik skal kundene få den samme smaksopplevelsen uansett om de kjøper pizza på stasjon i Lakselv i nord eller Lindesnes i sør.
(Pressenytt)
Bildetekster:
BEST I NORGE. (f.v.) Victor og Stine samt stasjonsdriver Svein Tore Nymoen bidrar til at Circle K E6 Otta selger mest pizza i hele landet. Foto: Circle K E6 Otta
PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen
Kontaktpersoner:
* Circle K E6 Otta/Ringebu/Raufoss, driver Svein Tore Nymoen, mobil 97 71 65 55
* Circle K Norge, kategorileder for mat – Trude Marchmann-Jensen, mobil 90 66 21 23
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
1Trude Marchmann-Jensen på Circle K Økern - foto Johnny Syversen.jpg 10,09 MB (5065x3744)