Økern, Skøyen og Løkka kjemper om byens pizzatrone
– Den hardtarbeidende arbeidshelten er kanskje vår største pizzakunde. Vi har mye firmakunder som kjøper pizza hos oss i ukedagene. I helgen går det mest i privatkunder som trenger en matbit i farten, sier Kristian Bertelsen, daglig leder på Circle K Økern.
På to og et halvt år har stasjonen hans har servert 6745 store og små pizzaenheter til sultne kunder. Det er litt over hundre enheter mer enn Circle K Kiellands Plass og Circle K Skøyen har solgt. Disse stasjonene kommer på henholdsvis andre- og tredjeplass i Oslo.
Så følger Circle K Smestad med 5215 enheter, Circle K E6 Furuset med 4945, Circle K Bjerke med 4286, Circle K Storo med 3699 og Circle K Brynseng med 3318 pizzaenheter.
Populært Peppes-samarbeid
Høsten 2020 lanserte Circle K Norge og Peppes Pizza konseptet «Peppes On The Go». Siden den gang har Circle K Norge solgt nesten 1,5 millioner pizzaenheter over hele landet.
– Dette har gått over all forventning. Ikke bare har kunder over hele landet tatt imot tilbudet med åpne armer, men salget av annen mat er like høyt som før. Pizzasalget har blitt en ren bonus for stasjonene, sier Trude Marchmann-Jensen kategorileder for mat i Circle K Norge.
Hun gir samarbeidet med Peppes Pizza en svært stor del av æren for pizzaeventyret til Circle K.
– Gjennom konseptet Peppes On The Go har vi fått en veldig ettertraktet pizzamerkevare inn på stasjonene. Særlig på litt mindre steder er dette er noe folk har sultet etter. Nå har de fleste et Peppes-tilbud i nærheten, sier Marchmann-Jensen.
Stadig mer stort på Økern
Kristian Bertelsen ved Circle K Økern bekrefter at Peppes On The Go-konseptet er populært også i hovedstaden.
– Denne pizzaen har blitt tatt veldig godt imot. Vi har hele veien solgt mange porsjonspizzaer, men den siste tiden har det kommet inn stadig flere og hentet store pizzaer. Noen kommer innom med kolleger og spiser på stasjonen, mens andre tar den med hjem etter en lang dag på jobb, sier han.
Trend: Stor pizza på små plasser, og omvendt
Trude Marchmann-Jensen har merket seg en forbrukertrend som stort sett går igjen i hele landet. Store stasjoner selger flest små pizzaenheter, mens de mindre stasjonene med stødig fotfeste i lokalsamfunnet selger mest hele pizzaer.
– På de store stasjonene med mye gjennomfartstrafikk kjøper folk mat på farten, fordi de er sultne der og da. Disse velger gjerne enkeltporsjoner. Folk som bor rundt lokalstasjonene våre, tar gjerne med seg en hel pizza som overtidsmat eller kveldskos. Her er forbruket mer planlagt, sier matsjefen til Circle K Norge.
Hun forteller at Peppes og Circle K samarbeider om produktutviklingen, og at det legges stor vekt på at alle stasjonene skal lage pizzaen på nøyaktig samme måte. Slik skal kundene få den samme smaksopplevelsen uansett om de kjøper pizza på stasjon i Lakselv i nord eller Lindesnes i sør.
(Pressenytt)
Bildetekster:
STORSELGERE. Balén Abdullah bidrar til at Circle K Økern selger mest pizza i Oslo. Foto: Johnny Syversen
PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen
Kontaktpersoner:
* Circle K Økern, daglig leder Kristian Bertelsen, mobil 94 78 89 64
* Circle K Norge, kategorileder for mat – Trude Marchmann-Jensen, mobil 90 66 21 23
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
1Trude Marchmann-Jensen på Circle K Økern - foto Johnny Syversen.jpg 10,09 MB (5065x3744)
2Trude Marchmann-Jensen på Circle K Økern - foto Johnny Syversen..jpg 7,10 MB (4863x3765)