Nordtrøndere har spist nesten 24 000 pizzaer langs veien
– Dette passer veldig godt for folk i farta, men vi har mange andre typer kunder også. Slik som ungdommer, arbeidsfolk og folk som vil ha noe å spise mens de lader elbilen sin, sier Ann-Mari Mjøsund, stasjonssjef på Circle K Stjørdal.
Stasjonen hennes har servert 4940 pizzaenheter til sultne kunder. Om lag 1500 av disse var hele pizzaer, mens resten fordeler seg på pizzaporsjoner og andre varianter.
Blant de nordlige stasjonene i Trøndelag er det Circle K Steinkjer som kommer på andreplass i pizzasalg, med 4130 enheter. Deretter følger Circle K Rørvik med 3450 enheter og Circle K Namsskogan med 2079 pizzaenheter.
Populært Peppes-samarbeid
Høsten 2020 lanserte Circle K Norge og Peppes Pizza konseptet «Peppes On The Go». Siden den gang har Circle K Norge solgt nesten 1,5 millioner pizzaenheter over hele landet.
– Dette har gått over all forventning. Ikke bare har kunder over hele landet tatt imot tilbudet med åpne armer, men salget av annen mat er like høyt som før. Pizzasalget har blitt en ren bonus for stasjonene, sier Trude Marchmann-Jensen kategorileder for mat i Circle K Norge.
Hun gir samarbeidet med Peppes Pizza en svært stor del av æren for pizzaeventyret til Circle K.
– Gjennom konseptet Peppes On The Go har vi fått en veldig ettertraktet pizzamerkevare inn på stasjonene. Særlig på litt mindre steder er dette er noe folk har sultet etter. Nå har de fleste et Peppes-tilbud i nærheten, sier Marchmann-Jensen.
Populært i Stjørdal
Ann-Mari Mjøsund bekrefter at folk i Stjørdal har tatt godt imot Peppes-konseptet:
– Dette er et populært konsept som folk vil ha. Vi har også fine tilbud og stor variasjon i størrelser og topping, sier hun, og avslører at stjørdalinger foretrekker variantene Triple Meat og Pepperoni.
Trend: Stor pizza på små plasser, og omvendt
Trude Marchmann-Jensen har merket seg en forbrukertrend som stort sett går igjen i hele landet. Store stasjoner selger flest små pizzaenheter, mens de mindre stasjonene med stødig fotfeste i lokalsamfunnet selger mest hele pizzaer.
– På de store stasjonene med mye gjennomfartstrafikk kjøper folk mat på farten, fordi de er sultne der og da. Disse velger gjerne enkeltporsjoner. Folk som bor rundt lokalstasjonene våre, tar gjerne med seg en hel pizza som overtidsmat eller kveldskos. Her er forbruket mer planlagt, sier matsjefen til Circle K Norge.
Hun forteller at Peppes og Circle K samarbeider om produktutviklingen, og at det legges stor vekt på at alle stasjonene skal lage pizzaen på nøyaktig samme måte. Slik skal kundene få den samme smaksopplevelsen uansett om de kjøper pizza på stasjon i Lakselv i nord eller Lindesnes i sør.
(Pressenytt)
Bildetekster:
STORSELGERE. Medarbeiderne på Circle K Stjørdal selger mest pizza blant stasjonene nord i fylket. Foto: Circle K Stjørdal
PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen
Kontaktpersoner:
* Circle K Stjørdal, stasjonssjef Ann-Mari Mjøsund, mobil 97 70 15 71
* Circle K Norge, kategorileder for mat – Trude Marchmann-Jensen, mobil 90 66 21 23
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
1Trude Marchmann-Jensen på Circle K Økern - foto Johnny Syversen.jpg 10,09 MB (5065x3744)