presseticker

Skip to main content

Nardo-folk får mest kaffe for pengene i Trøndelag

  Publisert: 14.02.2024 05:45 - av  Henning Poulsen

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

Mens en Leinstrand-stasjon kverner mest kaffe, er det på denne Nardo-stasjonen i Trondheim at folk får mest ut av kaffeavtalen med Circle K Norge i Trøndelag.

I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 25 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i gamle Sør-Trøndelag. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året.

 

Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Nardo i Trondheim. I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 60 ganger ved stasjonen. Det er mest i Trøndelag.

 

1,1 millioner fyllinger i Sør-Trøndelag

Også kunder ved Circle K E6 Støren i Leinstrand, Circle K Tunga i Trondheim og Circle K Oppdal er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt om lag 1,1 millioner ganger i de sørlige delene av fylket. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Kvernene går varme i Støren

Årlig kverner Circle K-stasjoner i Sør-Trøndelag cirka 15 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K E6 Støren, etterfulgt av Circle K E6 Klett og Circle K Tunga.

 

– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.

 

Gjenbruker mest i Oppdal

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

På Circle K Oppdal gjenbrukes 30 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i sørdelen av Trøndelag. På Circle K E6 Berkåk i Rennebu og Circle K Røros ligger gjenbruksandelen på henholdsvis 29 og 25 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99

 


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 05:45
Teknisk løsning ZEVS AS