Lindesnesinger får mest kaffe for pengene i Vest-Agder
I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 6000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i den vestlige delen av Agder. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året. Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Livold i Lindesnes kommune.
– Dette er gøy! Vi jobber hardt med å holde høy kvalitet på produktene vi lager og selger, ikke minst kaffen og andre varme drikker. I fjor oppgraderte vi kaffemaskinen, og vi ser at stadig flere er innom oss for å få seg en kopp, sier Mattias Høiland ved Circle K Livold.
I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 55 ganger ved stasjonen hans. Det er mest i gamle Vest-Agder.
Høiland, som også driver Circle K-stasjoner i Lyngdal og Flekkefjord, legger til at kundene har klare preferanser når de skal ha noe varmt og godt i koppen.
– Mange av kundene våre er ofte på farta. Det er mye arbeidsfolk innom, og de fleste av dem vil ha kaffen svart, avslører han.
200 000 fyllinger i Vest-Agder
Også kunder ved Circle K Lyngdal samt Flekkefjord-stasjonene Circle K Sira og Circle K Flekkefjord er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.
– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt nesten 200 000 ganger i den østre delen av Agder. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.
Kvernene går varme i Sira
Årlig kverner Circle K-stasjoner i gamle Vest-Agder cirka 2,5 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K Sira.
– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.
Gjenbruker mest i Lindesnes
Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.
– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.
På Circle K Livold i Lindesnes kommune gjenbrukes 17 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i Vest-Agder. På Circle K Sira ligger gjenbruksandelen på 15 prosent.
Populær firmagave og dugnadsinntekt
Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.
– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.
Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.
(Pressenytt)
Bildetekst:
ØKONOMISKE KUNDER. Kundene på Mattias Høilands stasjon i Lindesnes får mye kaffe for pengene. Foto: Circle K Livold
POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud
Kontaktperson:
* Circle K Livold/Flekkefjord/Lyngdal, Mattias Høiland, mobil 40 54 60 24
* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
TBF_4797 Jeanette Amara og Trine Lill Tverfjell Isaksen - Circle K Bjerke - foto Terje Borud.jpg 1,83 MB (4000x2667)
TBF_4659 Jeanette Amara1 - Circle K Bjerke - foto Terje Borud.jpg 4,37 MB (2667x4000)