Iwona er kaffedronningen av Østfold
– Mange faste kunder starter dagen sin med å fylle kaffe her hos oss. En typisk kaffekunde er gjerne lastebilsjåfør, yrkesfagarbeider eller pendler på vei mot Oslo, sier stasjonssjef Iwona Bredland.
Hele 6,4 tonn kaffebønner har blitt kvernet av kaffemaskinene på Rygge-stasjonen de siste to årene. Det er over ett tonn mer enn hos den Østfold-stasjonen som selger nest-mest kaffe i distriktet, Circle K E6-Storebaug, også i Moss.
Også Circle K E18 Sekkelsten i Askim, Circle K Mosseporten og Circle K Østsiden i Fredrikstad er blant kjedens storselgere av det sorte gull.
Må gå raskt unna
Så hva er hemmeligheten til gjengen på Circle K E6 Rygge? Hvordan klarer de å selge så mye kaffe?
– Kundene synes det er viktig at det går raskt å få fylt opp, at kaffeområdet er ryddig og pent, og at det er mulig å kjøpe seg noe godt til kaffen. Det får de hos oss. I tillegg er det ingen tvil om at vi tjener på god beliggenhet langs E6, sier Bredland.
De tre «hotteste» kaffedrikkene på Circle K E6 Rygge akkurat nå er – foruten svart kaffe – kaffe latte og cappuccino.
Nå gleder stasjonssjefen seg over den nye Koppen 2022 til Circle K. Den selger som varmt hvetebrød i hele desember.
– Dette er årets julegave! Tenk å kunne glede noen med en utømmelig gave som varer hele året, sier Bredland.
Fylles 23 millioner ganger i året
Hvert år siden 2003 har Circle K Norge og forløperen Statoil lansert en kopp som lar kundene fylle ubegrenset med kaffe og andre varme drikker ved om lag 270 stasjoner i Norge. De siste årene har den båret navnet «Koppen».
– Den har blitt vårt mest berømte produkt. Hver morgen når jeg går nedover gata på vei til jobb, ser jeg Koppen gjennom vinduet i nesten annenhver bil. Hvert år fylles den rundt 23 millioner ganger. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og drikker dermed gratis resten av året, sier Jeanette Amara, som er ansvarlig for Koppen i Circle K Norge.
Hun forteller at Koppen er blitt en populær firmagave, og at mange bedrifter gir bort graverte kopper og kopper med firmalogo til både ansatte og samarbeidspartnere.
Stadig mer gjenbruk
Designmessig er Koppen 2022 nokså lik 2021-modellen, bortsett fra at den kommer i nye farger. En del kunder velger derfor å kun kjøpe bare «Avtalen» og gjenbruke en tidligere modell.
– Stadig flere får øynene opp for gjenbruk. I fjor hadde vi en gjenbruksandel på 25 prosent, og i år går vi for 30. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, sier Amara.
(Pressenytt)
Fem på kaffetoppen i Østfold:
1. Circle K E6 Rygge
2. Circle K E6-Storebaug
3. Circle K E18 Sekkelsten
4. Circle K Mosseporten
5. Circle K Østsiden
Bildetekster:
NY KOPP. Kaffedronningen Iwona Bredland viser fram Koppen 2022, en kopp som eieren kan fylle ubegrenset med varm drikke gjennom hele neste år. Foto: Circle K E6 Rygge
VELKJENT. Jeanette Amara forteller at Koppen har blitt det mest kjente produktet til Circle K. Foto: Johnny Syversen
NY DESIGN. De nye Koppen-modellene for 2022. Foto: Circle K Norge
Kontaktpersoner:
* Circle K E6 Rygge, stasjonssjef Iwona Bredland, mobil 47 84 69 26
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
2 Jeanette Amara - Koppen - foto Johnny Syversen.jpg 2,91 MB (4360x2927)
3 Fire_Circle_K_kopper_samlet.jpg 2,21 MB (3408x1483)