presseticker

Skip to main content

Ila-folket får mest kaffe for pengene i Oslo

  Publisert: 14.02.2024 06:15 - av  Henning Poulsen

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

Mens en Smestad-stasjon har mest gjenbruk, er det på Alexander Kiellands plass at folk får mest ut av kaffeavtalen med Circle K Norge i hovedstaden.

I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 20 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i Oslo. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året.

 

Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Kiellands plass. I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 100 ganger ved stasjonen. Det er mest i Oslo, og tredje mest i hele Norge.

 

1,4 millioner fyllinger i Oslo

Også kunder ved Circle K Bjerke, Circle K Smestad og Circle K Økern er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt om lag 1,4 millioner ganger i hovedstaden. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Gjenbruker mest på Smestad

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

På Circle K Smestad på vestkanten gjenbrukes 24 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i hovedstaden. På Circle K Skøyen, Circle K Bøler og Circle K Bogstad ligger gjenbruksandelen på 17 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 06:15
Teknisk løsning ZEVS AS