Her er kaffekongen av Troms
– For kundene er det viktig at kaffen er god og at det går raskt å fylle koppen. Begge deler leverer vi på. Det er herlig å få en kopp med noe varmt i på denne tiden av året, sier stasjonssjef Grethe Nilsen.
Hele 5,1 tonn kaffebønner har blitt kvernet av de tre kaffemaskinene på Tromsø-stasjonen de siste to årene. Det er over ett tonn tonn mer enn hos den Troms-stasjonen som selger nest-mest kaffe i distriktet, nabostasjonen Circle K Fr. Nansens Plass.
Også Circle K E6 Nordkjosbotn i Balsfjord, Circle K E6 Buktamo i Målselv og Circle K Harstad er blant kjedens storselgere av det sorte gull.
Rent, pent og null nedetid
Så hva er hemmeligheten til gjengen på Circle K Breivika? Hvordan klarer de å selge så mye kaffe?
– Vi legger stoltheten vår i å ha rene og pene maskiner med minst mulig nedetid. Selv når vi tar hovedrengjøring, har vi alltid to maskiner i full sving. På den måten må ingen gå skuffet og tørst fra oss, sier Nilsen.
Den «hotteste» kaffedrikkene på Circle K Breivika akkurat nå er – foruten svart kaffe – kaffe med melk. Her velger mange å tilsette smak fra én av flaskene som står ved siden av maskinene.
Nå gleder stasjonssjefen seg over den nye Koppen 2022 til Circle K. Den selger som varmt hvetebrød i hele desember.
– Dette er årets julegave! Tenk å kunne glede noen med en utømmelig gave som varer hele året, sier Nilsen.
Fylles 23 millioner ganger i året
Hvert år siden 2003 har Circle K Norge og forløperen Statoil lansert en kopp som lar kundene fylle ubegrenset med kaffe og andre varme drikker ved om lag 270 stasjoner i Norge. De siste årene har den båret navnet «Koppen».
– Den har blitt vårt mest berømte produkt. Hver morgen når jeg går nedover gata på vei til jobb, ser jeg Koppen gjennom vinduet i nesten annenhver bil. Hvert år fylles den rundt 23 millioner ganger. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og drikker dermed gratis resten av året, sier Jeanette Amara, som er ansvarlig for Koppen i Circle K Norge.
Hun forteller at Koppen er blitt en populær firmagave, og at mange bedrifter gir bort graverte kopper og kopper med firmalogo til både ansatte og samarbeidspartnere.
Stadig mer gjenbruk
Designmessig er Koppen 2022 nokså lik 2021-modellen, bortsett fra at den kommer i nye farger. En del kunder velger derfor å kun kjøpe bare «Avtalen» og gjenbruke en tidligere modell.
– Stadig flere får øynene opp for gjenbruk. I fjor hadde vi en gjenbruksandel på 25 prosent, og i år går vi for 30. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, sier Amara.
(Pressenytt)
Fem på kaffetoppen i Troms:
1. Circle K Breivika
2. Circle K Fr. Nansens Plass
3. Circle K E6 Nordkjosbotn
4. Circle K Buktamo
5. Circle K Harstad
Bildetekster:
NY KOPP. En ansatt og en god kunde hos Circle K Breivika viser fram Koppen 2022, en kopp som eieren kan fylle ubegrenset med varm drikke gjennom hele neste år. Foto: Circle K Breivika
VELKJENT. Jeanette Amara forteller at Koppen har blitt det mest kjente produktet til Circle K. Foto: Johnny Syversen
NYTT DESIGN. De nye Koppen-modellene for 2022. Foto: Circle K Norge
Kontaktpersoner:
* Circle K Breivika, stasjonssjef Grethe Nilsen, mobil 45 09 91 90
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
Troms - Breivika - ansatt og kunde2.jpg 1,11 MB (1816x2420)
3 Fire_Circle_K_kopper_samlet.jpg 2,21 MB (3408x1483)