Her er de nordtrønderske kaffekongene
– Kundene er ute etter god kaffe som kan gi en oppkvikker, enten de er på en lengre tur eller på vei til og fra jobb. Og vi er kjent for å ha god kaffe på stasjonen vår, sier stasjonssjef Alf Harald Brøndbo.
Hele 3,2 tonn kaffebønner har blitt kvernet av kaffemaskinene på Steinkjer-stasjonen de siste to årene. Det er nesten et halvt tonn mer enn hos den stasjonen som selger nest-mest kaffe i distriktet, Circle K Stjørdal.
Også Circle K Namsos, Circle K Namsskogan og Circle K Harran i Grong er blant kjedens storselgere av det sorte gull.
– Tidlig om morgenen kommer arbeidsfolket inn for å hente kaffe hos oss. I tillegg ligger Steinkjer fint til, og dermed får vi også en del kunder som trenger å strekke beina og få seg noe å bite i ved siden av kaffen, sier Brøndbo.
Drikker kaffe med noe sterkt i
De tre «hotteste» kaffedrikkene på Circle K Sannan akkurat nå er – foruten svart kaffe – kakao og espresso shot.
– Selv pleier jeg å ta en espresso shot sammen med svart kaffe for å få en skikkelig oppkvikker tidlig på dagen, tipser Brøndbo.
Nå gleder stasjonssjefen seg over den nye Koppen 2022 til Circle K. Den selger som varmt hvetebrød i hele desember.
– Dette er årets julegave! Tenk å kunne glede noen med en utømmelig gave som varer hele året, sier Brøndbo.
Fylles 23 millioner ganger i året
Hvert år siden 2003 har Circle K Norge og forløperen Statoil lansert en kopp som lar kundene fylle ubegrenset med kaffe og andre varme drikker ved om lag 270 stasjoner i Norge. De siste årene har den båret navnet «Koppen».
– Den har blitt vårt mest berømte produkt. Hver morgen når jeg går nedover gata på vei til jobb, ser jeg Koppen gjennom vinduet i nesten annenhver bil. Hvert år fylles den rundt 23 millioner ganger. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og drikker dermed gratis resten av året, sier Jeanette Amara, som er ansvarlig for Koppen i Circle K Norge.
Hun forteller at Koppen er blitt en populær firmagave, og at mange bedrifter gir bort graverte kopper og kopper med firmalogo til både ansatte og samarbeidspartnere.
Stadig mer gjenbruk
Designmessig er Koppen 2022 nokså lik 2021-modellen, bortsett fra at den kommer i nye farger. En del kunder velger derfor å kun kjøpe bare «Avtalen» og gjenbruke en tidligere modell.
– Stadig flere får øynene opp for gjenbruk. I fjor hadde vi en gjenbruksandel på 25 prosent, og i år går vi for 30. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, sier Amara.
(Pressenytt)
Fem på kaffetoppen i nordlige Trøndelag:
1. Circle K Sannan
2. Circle K Stjørdal
3. Circle K Namsos
4. Circle K Namsskogan
5. Circle K Harran
Bildetekster:
NY KOPP. Helene Victoria Nygård viser fram Koppen 2022, en kopp som eieren kan fylle ubegrenset med varm drikke gjennom hele neste år. Foto: Circle K Sannan
VELKJENT. Jeanette Amara forteller at Koppen har blitt det mest kjente produktet til Circle K. Foto: Johnny Syversen
NYTT DESIGN. De nye Koppen-modellene for 2022. Foto: Circle K Norge
Kontaktpersoner:
* Circle K Sannan, stasjonssjef Alf Harald Brøndbo, mobil 90 50 64 84
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
3 Fire_Circle_K_kopper_samlet.jpg 2,21 MB (3408x1483)