Fornebufolket får mest kaffe for pengene i Akershus
I løpet av ett år har folk kjøpt om lag 40 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i Akershus. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året. Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Fornebu i Bærum.
– Mange svinger innom med bilen, særlig håndverkere og taxisjåfører. Jeg tror kundene opplever at det er lett å komme seg hit, og at stasjonsbesøket er et hyggelig avbrekk i hverdagen, sier Kåre Helland-Hansen ved Circle K Fornebu. I snitt ble hver kaffeavtale brukt mer enn 92 ganger ved stasjonen hans.
Det er mest i Akershus, og sjette mest i hele Norge.
Helland-Hansen legger til at kundene er varierte i sine preferanser når de skal ha noe varmt og godt i koppen.
– Mange velger cappuccino og kaffe latte. Nå om vinteren går det også mye kakao, avslører han.
To millioner fyllinger i Akershus
Også kunder ved Circle K E6 Vestby, Circle K Flaskebekk og Circle K Fjellhamar er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.
– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt mer enn to millioner ganger i Akershus. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.
Kvernene går varme i Frogner
Årlig kverner Circle K-stasjoner i Akershus nesten 40 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K E6 Berger i Frogner, etterfulgt av Circle K E6 Vestby og Circle K E6 Dal i Eidsvoll.
– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.
Gjenbruker mest i Sandvika
Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.
– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.
På Circle K Sandvika i Bærum gjenbrukes 28 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i Akershus. På Circle K E6 Dal og Circle K Eidsvoll Verk ligger gjenbruksandelen på henholdsvis 25 og 23 prosent.
Populær firmagave og dugnadsinntekt
Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.
– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.
Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.
(Pressenytt)
Bildetekst:
ØKONOMISK. Fylkets mest økonomiske kaffeavtalekunder finner vi på stasjonen til Kåre Helland-Hansen. Foto: Circle K Fornebu
POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud
Kontaktperson:
* Circle K Fornebu, Kåre Helland-Hansen, mobil 90 09 13 47
* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
TBF_4797 Jeanette Amara og Trine Lill Tverfjell Isaksen - Circle K Bjerke - foto Terje Borud.jpg 1,83 MB (4000x2667)
TBF_4719 Jeanette Amara - Circle K Bjerke - foto Terje Borud.jpg 1,76 MB (4000x2667)