presseticker

Skip to main content

Folk i Møre og Romsdal har spist nesten 34 000 pizzaer langs veien

  Publisert: 24.02.2023 08:29 - av  Henning Poulsen

STORSELGER. Stasjonen til Jeanette Sandnes selger mest pizza i fylket. Foto: Circle K Digerneset

PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen

Pizzasatsingen til Circle K Norge har blitt en velsmakende suksess i Møre og Romsdal. Siden høsten 2020 har selskapet servert 33 782 pizzaenheter her. Aller mest populært er tilbudet i Ålesund og Rauma.

– Alle mulige folk er innom her for å kjøpe pizza, fra storfamilien på tur til bedrifter som skal ha overtids- eller møtemat. Mitt inntrykk er at folk er fornøyd med tilbudet, sier Jeanette Sandnes, daglig leder for Circle K Digerneset.

 

I Møre og Romsdal kommer stasjonen hennes på førsteplass i pizzasalg, med 7620 enheter. Deretter følger Circle K Åndalsnes med 6989 enheter.

 

Så kommer Circle K Moa i Ålesund med 3927 solgte enheter, Circle K Volda med 2849 og Circle K Ørsta med 2635 pizzaenheter.

 

Populært Peppes-samarbeid

Høsten 2020 lanserte Circle K Norge og Peppes Pizza konseptet «Peppes On The Go». Siden den gang har Circle K Norge solgt nesten 1,5 millioner pizzaenheter over hele landet.

 

– Dette har gått over all forventning. Ikke bare har kunder over hele landet tatt imot tilbudet med åpne armer, men salget av annen mat er like høyt som før. Pizzasalget har blitt en ren bonus for stasjonene, sier Trude Marchmann-Jensen kategorileder for mat i Circle K Norge.

 

Hun gir samarbeidet med Peppes Pizza en svært stor del av æren for pizzaeventyret til Circle K.

 

– Gjennom konseptet Peppes On The Go har vi fått en veldig ettertraktet pizzamerkevare inn på stasjonene. Særlig på litt mindre steder er dette er noe folk har sultet etter. Nå har de fleste et Peppes-tilbud i nærheten, sier Marchmann-Jensen.

 

Trend: Stor pizza på små plasser, og omvendt

Trude Marchmann-Jensen har merket seg en forbrukertrend som stort sett går igjen i hele landet. Store stasjoner selger flest små pizzaenheter, mens de mindre stasjonene med stødig fotfeste i lokalsamfunnet selger mest hele pizzaer.

 

– På de store stasjonene med mye gjennomfartstrafikk kjøper folk mat på farten, fordi de er sultne der og da. Disse velger gjerne enkeltporsjoner. Folk som bor rundt lokalstasjonene våre, tar gjerne med seg en hel pizza som overtidsmat eller kveldskos. Her er forbruket mer planlagt, sier matsjefen til Circle K Norge.

 

Hun forteller at Peppes og Circle K samarbeider om produktutviklingen, og at det legges stor vekt på at alle stasjonene skal lage pizzaen på nøyaktig samme måte. Slik skal kundene få den samme smaksopplevelsen uansett om de kjøper pizza på stasjon i Lakselv i nord eller Lindesnes i sør.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekster:

STORSELGER. Stasjonen til Jeanette Sandnes selger mest pizza i fylket. Foto: Circle K Digerneset

 

PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Digerneset, daglig leder Jeanette Sandnes, mobil 98 89 58 02

* Circle K Norge, kategorileder for mat – Trude Marchmann-Jensen, mobil 90 66 21 23

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 24.02.2023 08:29
Teknisk løsning ZEVS AS