Folk i Buskerud har spist nesten 92 000 pizzaer langs veien
– Suksessen vår ligger nok i beliggenheten, med nærhet til E16 og kunder som skal til fjells. Vi har alltid solgt mye pizza, og våre ansatte er flinke til å anbefale dette til kundene. I tillegg gjelder det å ha nok pizza når etterspørselen er høyest, sier Paal Arnesen, daglig leder på Circle K Vik i Hole kommune.
Stasjonen hans har servert 14 162 pizzaenheter til sultne kunder, noe som er mest av alle Circle K-stasjonene i Buskerud og gir Hole-stasjonen en fin niende plass nasjonalt. Om lag 1100 av de solgte enhetene på Vik var hele pizzaer, mens resten fordeler seg på pizzaporsjoner og andre varianter.
– Kundegruppen varierer, men en stor andel er ungdom i 18-25-årsalderen som skal på fjellet. Skinke og pepperoni er de mest populære variantene, sier Arnesen.
I Buskerud kommer Circle K Gulsvik i Flå på andreplass i pizzasalg, med 10 639 enheter. Deretter følger Circle K E18 Lier med 10 134 enheter, Circle K Geilo med 7994, Circle K Kongsbergporten med 5872, Circle K Mjøndalen med 5364 og Circle K Rundtom i Drammen med 5101 pizzaenheter.
Populært Peppes-samarbeid
Høsten 2020 lanserte Circle K Norge og Peppes Pizza konseptet «Peppes On The Go». Siden den gang har Circle K Norge solgt nesten 1,5 millioner pizzaenheter over hele landet.
– Dette har gått over all forventning. Ikke bare har kunder over hele landet tatt imot tilbudet med åpne armer, men salget av annen mat er like høyt som før. Pizzasalget har blitt en ren bonus for stasjonene, sier Trude Marchmann-Jensen kategorileder for mat i Circle K Norge.
Hun gir samarbeidet med Peppes Pizza en svært stor del av æren for pizzaeventyret til Circle K.
– Gjennom konseptet Peppes On The Go har vi fått en veldig ettertraktet pizzamerkevare inn på stasjonene. Særlig på litt mindre steder er dette er noe folk har sultet etter. Nå har de fleste et Peppes-tilbud i nærheten, sier Marchmann-Jensen.
Trend: Stor pizza på små plasser, og omvendt
Trude Marchmann-Jensen har merket seg en forbrukertrend som stort sett går igjen i hele landet. Store stasjoner selger flest små pizzaenheter, mens de mindre stasjonene med stødig fotfeste i lokalsamfunnet selger mest hele pizzaer.
– På de store stasjonene med mye gjennomfartstrafikk kjøper folk mat på farten, fordi de er sultne der og da. Disse velger gjerne enkeltporsjoner. Folk som bor rundt lokalstasjonene våre, tar gjerne med seg en hel pizza som overtidsmat eller kveldskos. Her er forbruket mer planlagt, sier matsjefen til Circle K Norge.
Hun forteller at Peppes og Circle K samarbeider om produktutviklingen, og at det legges stor vekt på at alle stasjonene skal lage pizzaen på nøyaktig samme måte. Slik skal kundene få den samme smaksopplevelsen uansett om de kjøper pizza på stasjon i Lakselv i nord eller Lindesnes i sør.
(Pressenytt)
Bildetekster:
PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen
Kontaktpersoner:
* Circle K Vik, daglig leder Paal Arnesen, mobil 92 46 02 02
* Circle K Norge, kategorileder for mat – Trude Marchmann-Jensen, mobil 90 66 21 23
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
2Trude Marchmann-Jensen på Circle K Økern - foto Johnny Syversen..jpg 7,10 MB (4863x3765)