Even er kaffekongen av Telemark
– Det er ingen tvil om at vi trakter mye kaffe her på Circle K Telemarksporten. Kundene våre er alltid kaffetørste, både arbeidsfolket på hjul, og de som bare stopper for å fylle på og handle litt, sier daglig leder Even Øygarden.
Hele 4,9 tonn kaffebønner har blitt kvernet av de tre velpleide kaffemaskinene på Porsgrunn-stasjonen de siste to årene. Det er nesten 1,5 tonn mer enn hos den Telemark-stasjonen som selger nest-mest kaffe i distriktet, Circle K E18 Bamble.
Også Circle K Bø i Telemark, Circle K Høydalsmo og Circle K Heddal på Notodden er blant kjedens storselgere av det sorte gull.
Naturlig stoppested
Så hva er hemmeligheten til gjengen på Circle K Telemarksporten? Hvordan klarer de å selge så mye kaffe?
– Vi er et naturlig stoppested mellom Oslo og Kristiansand, så vi får inn mange sultne og kaffetørste kunder. Vi får ofte skryt både for våre serviceinnstilte ansatte og for en innbydende ramme rundt kaffemaskinene. Og så smaker kaffen vår veldig godt, sier Øygarden.
– En julegave som aldri går tom
De tre «hotteste» kaffedrikkene på Circle K Telemarksporten akkurat nå er – foruten svart kaffe – cappuccino og kaffe mocca.
Nå gleder stasjonssjefen seg over den nye Koppen 2022 fra Circle K. Den selger som varmt hvetebrød i hele desember.
– Dette er årets julegave! Tenk å kunne glede noen med en utømmelig gave som varer hele året, sier Øygarden.
Fylles 23 millioner ganger i året
Hvert år siden 2003 har Circle K Norge og forløperen Statoil lansert en kopp som lar kundene fylle ubegrenset med kaffe og andre varme drikker ved om lag 270 stasjoner i Norge. De siste årene har den båret navnet «Koppen».
– Den har blitt vårt mest berømte produkt. Hver morgen når jeg går nedover gata på vei til jobb, ser jeg Koppen gjennom vinduet i nesten annenhver bil. Hvert år fylles den rundt 23 millioner ganger. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og drikker dermed gratis resten av året, sier Jeanette Amara, som er ansvarlig for Koppen i Circle K Norge.
Hun forteller at Koppen er blitt en populær firmagave, og at mange bedrifter gir bort graverte kopper og kopper med firmaets logo til både ansatte og samarbeidspartnere.
Stadig mer gjenbruk
Designmessig er Koppen 2022 nokså lik 2021-modellen, bortsett fra at den kommer i nye farger. En del kunder velger derfor å kun kjøpe bare «Avtalen» og gjenbruke en tidligere modell.
– Stadig flere får øynene opp for gjenbruk. I fjor hadde vi en gjenbruksandel på 25 prosent, og i år går vi for 30. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, sier Amara.
(Pressenytt)
Fem på kaffetoppen i Telemark:
1. Circle K Telemarksporten
2. Circle K E18 Bamble
3. Circle K Bø i Telemark
4. Circle K Høydalsmo
5. Circle K Heddal
Bildetekster:
NY KOPP. Kaffekongen Even Øygarden viser fram Koppen 2022, en kopp som eieren kan fylle ubegrenset med varm drikke gjennom hele neste år. Foto: Circle K Telemarksporten
VELKJENT. Jeanette Amara forteller at Koppen har blitt det mest kjente produktet til Circle K. Foto: Johnny Syversen
NYTT DESIGN. De nye Koppen-modellene for 2022. Foto: Circle K Norge
Kontaktpersoner:
* Circle K Telemarksporten, daglig leder Even Øygarden, mobil 90 01 44 51
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
2 Jeanette Amara - Koppen - foto Johnny Syversen.jpg 2,91 MB (4360x2927)
3 Fire_Circle_K_kopper_samlet.jpg 2,21 MB (3408x1483)