presseticker

Skip to main content

Disse kaffedrikkerne får mest for pengene i Norge

  Publisert: 14.02.2024 07:00 - av  Henning Poulsen

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

Ingen i Norge drikker mer kaffe på Circle K enn kundene ved disse to Bergen-stasjonene.

I løpet av ett år har folk kjøpt mer enn 350 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på landets Circle K-stasjoner. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året.

 

Og ingen i hele Norge får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Viken og Circle K Helleveien i Bergen.

 

– Hos oss går det mest svart kaffe, caffe latte og ikke minst te. Vi satser på å ha stort utvalg av te ved siden av kaffe, for noen ganger har du lyst på en varm drikke som ikke kvikker opp på samme måte som kaffen, forteller Celine Josephine Holthe, som er stasjonssjef på Circle K Viken.

 

I snitt ble hver kaffeavtale brukt om lag 115 ganger ved stasjonen hennes i løpet av året. På landsbasis ligger snittet på i cirka 45 fyllinger per kopp.

16 millioner fyllinger

Også kunder ved oslostasjonene Circle K Kiellands Plass og Circle K Bjerke samt Circle K Nenset i Skien og Circle K Fornebu i Bærum er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt mer enn 16 millioner ganger. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Kvernene går varme

Årlig kverner Circle K Norge-stasjoner nesten 300 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K E18 Lier i Buskerud, etterfulgt av Circle K Økern i Oslo og Circle K E6 Berger i Frogner, Akershus.

 

– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.

 

Buskerud på gjenbrukstoppen

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

Og det viser seg at kundene på Circle K Lierbyen i Buskerud gjenbruker hele 41 prosent av de fysiske koppene ved fornying av kaffeavtalen, noe som med god margin er den høyeste andelen i landet. På Circle K Lampeland i Flesberg, Buskerud ligger gjenbruksandelen på 32 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 07:00
Teknisk løsning ZEVS AS