presseticker

Skip to main content

Alvdøler får mest kaffe for pengene i Hedmark

  Publisert: 14.02.2024 08:30 - av  Henning Poulsen

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

På denne Alvdal-stasjonen kvernes det mest kaffe i Hedmark-området. Her får også folk flest mest ut av kaffeavtalen med Circle K Norge.

I løpet av ett år har folk kjøpt nesten 25 000 kaffeavtaler, populært kalt «Koppen», på Circle K-stasjoner i gamle Hedmark. Disse kan fylle koppen med så mye varm drikke de ønsker på selskapets stasjoner hele året. Og ingen får mer igjen for pengene enn kundene ved Circle K Alvdal.

 

– Kundene våre er opptatt av kvalitet, og det får de med Koppen. De vet at kaffen holder seg varm. Samtidig bruker de stasjonen som en møteplass. Når alle fyller koppen om morgenen, blir det også tid til en prat. Det at de sparer penger på avtalen, er nesten bare en bonus, oppfatter vi, sier Tomas Moen, driver ved Circle K Alvdal.

 

I snitt ble hver kaffeavtale brukt nesten 51 ganger ved stasjonen hans. Det er mest i det tidligere fylket Hedmark.

 

Moen legger til at kundene er varierte i sine preferanser når de skal ha noe varmt og godt i koppen.

 

– Den typiske kaffekunden på Alvdal er de lokale arbeidsfolka og lastebilsjåfører. De er innom hver morgen og fyller koppen, og svinger gjerne innom til lunsj og etter jobb også. Hos oss går det mest i sort kaffe samt noe kakao og te, avslører han.

 

En million fyllinger i Hedmark

Også kunder ved Circle K E6 Innlandsporten i Stange kommune, Circle K Vangsveien i Hamar og Circle K Trysil er ivrige brukere av Koppen og kaffeavtalen, ifølge utregningene til Jeanette Amara, som er selskapets kategorileder for mat og kaffe.

 

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. I fjor ble kaffeavtalen brukt nesten én million ganger i Hedmark. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

 

Kvernene går varme i Alvdal

Årlig kverner Circle K-stasjoner i Hedmark cirka 16 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer annen varm drikke, som kakao. Aller mest kaffe går med på stasjonen Circle K Alvdal, etterfulgt av Circle K E6 Innlandsporten og Circle K E6 Furnes.

 

– Vi legger vår ære og kjærlighet i å ha topp kvalitet på kaffen og kaffemaskinene og ikke minst god kunnskap og service slik at våre kunder skal få akkurat den kaffen de liker best når de er på veien, sier Amara.

 

Gjenbruker mest i Stor-Elvdal

Nå har Circle K lansert «Koppen 2024». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

 

– Vi heier på gjenbruk! Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som de som gjenbruker koppen de allerede har får en lavere pris, sier Amara.

 

På Circle K Stai i Stor-Elvdal kommune gjenbrukes 27 prosent av de fysiske koppene når kundene fornyer kaffeavtalen, noe som er høyest i Hedmark. På Circle K E6 Innlandsporten og Circle K Hernes i Elverum kommune ligger gjenbruksandelen på henholdsvis 25 og 24 prosent.

 

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Jeanette Amara forteller at Koppen er en populær firmagave.

 

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

 

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som gir en kjærkommen inntekt til foreninger og idrettslag.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

POPULÆR KOPP. Jeanette Amara (t.v.) forteller at «Koppen» fylles om lag 16 millioner ganger årlig på landsbasis. Her med Trine Lill Tverfjell Isaksen, daglig leder på Circle K Bjerke i Oslo. Foto: Terje Borud

 

Kontaktperson:

* Circle K Alvdal, driver Tomas Moen, mobil 95 81 34 45

* Circle K Norge, leder for Lojalitet og Kommunikasjon - Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.02.2024 08:30
Teknisk løsning ZEVS AS