Molde og Skodje kniver om Frankrike 2016
De ansatte ved Statoil Bolsønes i Molde og Statoil Digerneset i Skodje har beseiret alle sine lokale konkurrenter i Møre og Romsdal-finalen av «Sales League», en konkurranse der Statoil-stasjonene skal vise hvem som er dyktigst på salg. I tre uker fremover skal de to stasjonene måle krefter med 18 andre Statoil-stasjoner i den nasjonale finalen, der den seirende stasjonen vinner en betalt reise til fotball-EM for inntil 15 personer.
– Vi startet ikke så bra, men foran delkonkurranse to ble vi enige om å gjøre et skikkelig forsøk. For å ikke lage så mye press på de ansatte fokuserte vi på å gjøre det så godt som mulig, så fikk resultatene heller komme av seg selv. Og det gjorde de. Plutselig var vi blant de 10 beste stasjonene nasjonalt, og det motiverte oss til å fortsette satsingen, sier Petter Dalseng, som er daglig leder ved Statoil Bolsønes.
Thomas Grüner ved Statoil Digerneset forteller at konkurransen gir en positiv og artig både for ansatte og kunder.
– Stemningen på stasjonen blir helt spesiell. De ansatte er enda mer engasjerte, tempoet på matlagingen går opp, og den positive energien smitter over på kundene, sier Grüner.
Direktørvikarer på vinnerstasjonen
Den nasjonale finalen startet denne uken og løper helt til 24. april. De 19 stasjonene blir målt på hvor mange stekepølser og Royal-is de klarer å selge per 100 kunder og hvor høy andel av maten som selges med drikke. En ekstra gulrot i tillegg til fotballpremien er at vinnerstasjonen skal betjenes av representanter for toppledelsen i Circle K Norge, tidligere kjent som Statoil Fuel & Retail, mens de ansatte er i Frankrike.
Thomas Grüner lover at det skal satses hardt i finalen. – Vi skal yte best service til kundene og bli flinkere til å markedsføre oss selv, særlig på sosiale medier. Det er fantastisk å få være med i det avgjørende sluttspillet, sier han.
– Det vil bli full gass fremover, med konkurranser og aktiviteter for kundene i blant annet sosiale kanaler. Vi vil også ha interne konkurranser mellom de ansatte for å sikre at alle gir det lille ekstra, sier Petter Dalseng ved Statoil Bolsønes. Han er ikke i tvil om hvem som tjener mest på deltakelsen i konkurransen: – Kundene! De settes i høysetet og får nyte godt av de ulike kampanjetilbudene vi kjører i forbindelse med konkurransen, sier han.
– Velfortjent finaleplass
Jeanette Nilsen har ansvaret for «Sales League» i Norge. Hun gleder seg til finalen, som er kulminasjonen av en konkurranse som har vart et helt år.
– Det har vært en tøff og tett konkurranse, og det er en stor prestasjon av både Statoil Bolsønes og Statoil Digerneset å komme seg helt til finalen. Medarbeiderne har vist engasjement og iherdig innsats gjennom hele konkurransen så langt, så finaleplassen er absolutt velfortjent, sier Nilsen.
Medarbeiderne på stasjonen som vinner finalen får et betalt opphold i Paris, og får også se EM-kampen mellom Sverige og Irland.
(Pressenytt)
Bildetekster:
KUNDEFOKUS. De ansatte ved Statoil Bolsønes er klare til å behandle hver kunde som en konge. Foto: Statoil Bolsønes
PØLSE, IS ELLER BEGGE DELER? Medarbeidere ved Statoil Digerneset satser på å kvalifisere seg til fotball-EM gjennom å selge godsaker til lokalbefolkningen. Foto: Statoil Digerneset
Kontaktpersoner:
* Statoil Bolsønes, daglig leder Petter Dalseng, tlf. 71 25 78 15
* Statoil Digerneset, stasjonsdriver Thomas Grüner, tlf. 69 23 40 99
* Circle K Norge, salgs- og driftsansvarlig Jeanette Louise Nilsen, mobil 994 94 209
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 917 38 053