Kine Renate fra Vågå satser på lederkarriere i Vinstra – plukket ut til spesielt program

GUDBRANDSTALENT. Kine Renate Bakken ved Circle K E6 Vinstra er tatt opp på talentprogrammet til Circle K. Foto: Terje Borud

NY TALENTKLASSE. Her er det nye talentkullet til Circle K: Bak, fra venstre: Awet Rezene Tewelde (Circle K Trysil), Kine Renate Bakken (Circle K E6 Vinstra), Gustav Oppervoll Wilhelmsen (Circle K Kvala), Filippa Johansson (Circle K Sem), Julie Hølvold (Circle K Hesseng) og opplæringsansvarlig Lene Foldvik. Midten, fra venstre: Marcel Stankiewicz (Circle K Økern), Nina Slette Hansen (Circle K Dombås), Sofie Dinga (Circle K E18 Horten) og Daniel Kirkerud (Circle K Vangsveien). Nede, fra venstre: Mina Lærum (Circle K Vik), Karola Irena Gamdzyk (Circle K Storebaug) og Irmelin Fossdal (Circle K Kjeller). Foto: Terje Borud
Da Bakken startet som nattevakt på Circle K E6 Vinstra våren 2024, var det først og fremst fordi hun trengte en jobb. Men med bakgrunn som kokk og flere års erfaring fra salg, tok det ikke lang tid før hun fikk øynene opp for mulighetene på stasjonen.
– Helt fra jeg begynte, visste jeg at talentprogrammet var noe jeg ville jobbe meg fram mot. Da sjefen min spurte om vi skulle søke, var jeg ikke i tvil, forteller hun.
Talentprogrammet gir ansatte mulighet til å utvikle seg til fremtidige ledere i selskapet. For Vågå-kvinnen handler det både om å lære mer om drift og personalansvar, og om å vokse som person.
– Jeg ønsker å bli en god og stabil leder, og å få en større forståelse av alt som ligger bak driften av en stasjon. Samtidig vil jeg lære mer om mine egne styrker og svakheter, sier Bakken.
Med målene satt – nestleder, stasjonsleder og på sikt regional salgssjef – ser 24-åringen fram til å bygge en karriere i Circle K.
Gjør varehandelen mer attraktiv
Marianne Bjarstad, leder for handel i Virke, har hele sitt yrkesliv bak seg i varehandelen. Hun er tydelig på at satsing på kompetanse og karrieremuligheter er nøkkelen til en fremtidsrettet og livskraftig bransje.
– Det er utrolig viktig at vi satser på kompetanse og utvikling i servicenæringen. Talentprogrammer som dette gir unge ansatte muligheten til å vokse, og viser at det faktisk går an å starte på gulvet og bygge en karriere i varehandelen. Det er med på å gjøre bransjen mer attraktiv, sier Bjarstad.
Hun trekker frem at dette er noe stadig flere ser verdien av:
– Circle K er et forbilde – og de er ikke alene. Mange handelsvirksomheter er svært gode til å investere i sine ansatte. Når medarbeidere får tillit og muligheter til å utvikle seg, øker både motivasjonen og lojaliteten – og det merker kundene, sier Bjarstad.
Satser på fremtiden
Om lag halvparten av alle som har fullført talentprogrammet til Circle K Norge, jobber fremdeles i selskapet i dag. Blant disse finner vi markedsdirektør Christian Louis Granly – og talentsjef Lene Foldvik. Sistnevnte leder talentprogrammet i dag.
– Ikke alle må ha en universitetsgrad for å komme inn i arbeidslivet. Gjennom talentprogrammet gir vi dyktige ansatte praktisk lederutdanning, og muligheter til å vokse. Samtidig er dette en investering i vår egen framtid. Når vi bygger opp medarbeiderne våre, sikrer vi oss den kompetansen vi trenger for å lykkes videre, sier Foldvik.
Kamp om plassene
Hun forteller at det er stor rift om plassene på talentprogrammet, og at kandidatene må igjennom tøffe kvalifiseringsrunder. Belønningen for de som kommer inn er en gratis toårig lederutdanning, og mange muligheter etterpå.
– Kommer du inn på programmet, er det fordi selskapet tror på deg og ser potensialet ditt. Vi ser etter folk som er nysgjerrige, engasjerte og klare for å ta ansvar. Både for egne oppgaver og for teamet rundt seg, sier Foldvik.
(Pressenytt)
Bildetekster:
GUDBRANDSTALENT. Kine Renate Bakken ved Circle K E6 Vinstra er tatt opp på talentprogrammet til Circle K. Foto: Terje Borud
NY TALENTKLASSE. Her er det nye talentkullet til Circle K: Bak, fra venstre: Awet Rezene Tewelde (Circle K Trysil), Kine Renate Bakken (Circle K E6 Vinstra), Gustav Oppervoll Wilhelmsen (Circle K Kvala), Filippa Johansson (Circle K Sem), Julie Hølvold (Circle K Hesseng) og opplæringsansvarlig Lene Foldvik. Midten, fra venstre: Marcel Stankiewicz (Circle K Økern), Nina Slette Hansen (Circle K Dombås), Sofie Dinga (Circle K E18 Horten) og Daniel Kirkerud (Circle K Vangsveien). Nede, fra venstre: Mina Lærum (Circle K Vik), Karola Irena Gamdzyk (Circle K Storebaug) og Irmelin Fossdal (Circle K Kjeller). Foto: Terje Borud
Kontaktpersoner:
* Circle K E6 Vinstra, Kine Renate Bakken, mobil 97 70 70 46
* Circle K Norge, opplæringsansvarlig Lene Foldvik, mobil 90 05 03 96
* Circle K Norge, leder for kommunikasjon og bærekraft Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
Awet Rezene Tewelde, Circle K Trysil (Innlandet)
Daniel Kirkerud, Circle K Vangsveien (Innlandet)
Filippa Johansson, Circle K Sem (Vestfold)
Gustav Oppervoll Wilhelmsen, Circle K Kvala (Rogaland)
Irmelin Fossdal, Circle K Kjeller (Akershus)
Julie Hølvold, Circle K Hesseng (Finnmark)
Karola Irena Gamdzyk, Circle K Storebaug (Østfold)
Kine Renate Bakken, Circle K E6 Vinstra (Innlandet)
Marcel Stankiewicz, Circle K Økern (Oslo)
Mina Lærum, Circle K Vik (Buskerud)
Nina Slette Hansen, Circle K Dombås (Innlandet)
Sofie Dinga, Circle K E18 Horten (Østfold)



