Bygger om fire Vestfold-stasjoner ved hjelp av storstilt dugnad
I begynnelsen av mars sto Circle K Norges kontorer i Oslo og resten av landet tomme. De som befolket dem til daglig – alt fra regnskapsførere, markedsførere og HR-medarbeidere til salgssjefer, drivstoffeksperter og økonomidirektører – ble utplassert på én av 52 utvalgte Circle K-stasjoner fra Grimstad i sør til Karasjok i nord.
De neste dagene, mellom 16. og 19. mars, avsluttes dugnaden i Vestfold. Hele fire dugnadslag á sju Circle K-ansatte skal jobbe på stasjonene Circle K Tønsberg, Circle K Sem, Circle K Stavern og Circle K Torstrand – samt Circle K Skjelsvik i Telemark.
– Vi vil sammen løfte stasjonene våre opp på et nytt nivå. I tillegg handler dette også om å fremme en kultur av stolthet og samarbeid mellom alle som jobber i kjeden og ute på stasjonene, sier Christoffer Sundby, administrerende direktør i Circle K Norge.
På fredag gjennomføres dugnaden i Tønsberg og Sem, mens Stavern, Torstrand og Skjelsvik står for tur på mandag.
– Butikken er nerven og hjertet
Dugnaden som nå avrundes er samtidig startskudd for utrullingen av et nytt Circle K-konsept som skal gi mer oversiktlige og attraktive stasjonsbutikker. Etter at ombyggingen av de 52 første butikkene er fullført, skal medarbeidere fra disse stasjonene ut på en tilsvarende dugnad for å bygge om nabostasjonene i distriktet. Ved hjelp av dette «pay-it-forward»-prinsippet håper Sundby å raskt få om lag 300 fullservicestasjoner i kjeden oppgradert.
Denne dugnaden kan gi medarbeiderne ved hovedkontoret til Circle K Norge verdifullt innsyn og eierskap i de fysiske butikkene rundt omkring i landet, tror Marit Andreassen. Hun er fagansvarlig for linjen Retail Designer ved Treider Fagskoler og har skrevet fagboken «Retail design».
– Det er viktig at organisasjonen forstår den viktige jobben som blir gjort i butikken. Her får de føle nerven og hjertet i virksomheten. Det er jo i butikken slaget står, og derfor bør andre i organisasjonen, for eksempel innkjøpsavdelingen, forstå hvordan butikken virkelig fungerer, sier Andreassen.
Har med smørbrødliste
Medarbeiderne fra servicekontoret har med seg en smørbrødliste som spesifiserer hva som skal gjøres i løpet av de to dagene. Blant arbeidsoppgavene er bedre vareplassering, utskifting av reoler, ombygging av kassaområdet og opprettelsen av såkalte tilbudstorg.
– Det skal bli lettere for kundene å orientere seg i butikkene våre. Vi kan ikke ha det slik at kunder opplever å ikke finne varer eller gå glipp av gode tilbud på grunn av for dårlig synlighet. Derfor ser vi fram til å få oppgradert butikklayouten over hele landet, sier Sundby.
(Pressenytt)
Bildetekst:
I SVING. Frode Nygaard monterer skilt på Circle K Viken i Bergen. Foto: Circle K.
BUTIKKDUGNAD. To av om lag 100 Circle K-medarbeidere i aksjon under dugnaden denne måneden. Foto: Circle K
KUNNSKAP. En av hensiktene med dugnaden er at medarbeiderne på hovedkontoret og andre kontorer skal få førstehåndskunnskap om stasjonslivet. Foto: Circle K
Kontaktperson:
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
3. dugnadsarbeidere.jpg 7,64 kB (480x640)
1. riks butikkhylle.jpg 7,47 kB (3024x4032)