Stasjoner på vestre Sørlandet samlet inn 34 000 kroner til Rosa sløyfe
I år fikk stasjonene i de vestre kommunene på Sørlandet inn i overkant av 34 000 kroner til brystkreftsaken.
Det var Circle K Kvinesdal som samlet inn aller mest i år – 7924 kroner. Deretter følger Circle K Flekkefjord med 5422 kroner, Circle K Lyngdal med 3873 kroner, Circle K Farsund med 3666 kroner og Circle K Livold med 3509 kroner.
Rosa jubileum
– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.
Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.
– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.
Roser de stasjonsansatte
Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.
– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.
(Pressenytt)
FAKTABOKS
På innsamlingstoppen i Vest-Agder i 2021:
1. Circle K Kvinesdal
2. Circle K Flekkefjord
3. Circle K Lyngdal
4. Circle K Farsund
5. Circle K Livold
Bildetekster:
ROSA STASJON. Circle K Flekkefjord var pyntet med rosa gjennom hele aksjonen. Foto: Circle K Flekkefjord
PYNT. Ballonger på Circle K Grimstad. Foto: Circle K Grimstad
VASK. Bilvasken på Circle K Grimstad var rosa i oktober. Foto: Circle K Grimstad
JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes
KREATIVT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik
HÅR. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik
FORNØYDE. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen gleder seg over årets innsamlingsresultat. Foto: Kreftforeningen
Fakta om Rosa sløyfe:
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning.
Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken.
Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografiundersøkelsen som tilbys alle norske kvinner mellom 50-69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringer på alvor. Husk å kjenne etter!
Kilde: Kreftforeningen
Kontaktpersoner:
* Circle K Kvinesdal, Øyvind Kristiansen, mobil 95 87 01 85
* Circle K, direktør for bærekraft og kommunikasjon – Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
austagder Grimstad - ballonger.jpg 1,07 MB (1816x2420)
austagder Grimstad - rosa bilvask.jpg 526,94 kB (1816x2420)
1 riks kopp skarnes.jpg 149,56 kB (1170x1431)
2 riks pynt leirvik.jpg 2,49 MB (4032x3024)
3 riks rosa hår leirvik.jpg 2,05 MB (3024x4032)
4 riks Ingrid og Ellen - Rosa sløyfe.jpg 2,95 MB (5731x3826)