Stasjoner i Vestfold-området samlet inn 139 000 kroner til Rosa sløyfe
I år fikk stasjonene i det tidligere fylket inn i underkant av 139 000 kroner til brystkreftsaken.
Det var Circle K Tønsberg som samlet inn aller mest i år – hele 16 380 kroner. Deretter følger Circle K E18 Grelland med 15 944 kroner, Circle K Haukerød med 15 772 kroner, Circle K Stokke med 11 872 kroner og Circle K Torstrand med 11 147 kroner.
Videre på lista finner vi Circle K Revetal med 10 754 kroner, Circle K Sem med 8120 kroner og Circle K Søeberg med 7610 innsamlede kroner.
Rosa jubileum
– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.
Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.
– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.
Roser de stasjonsansatte
Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.
– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.
(Pressenytt)
FAKTABOKS
På innsamlingstoppen i Vestfold i 2021:
1. Circle K Tønsberg
2. Circle K E18 Grelland
3. Circle K Haukerød
4. Circle K Stokke
5. Circle K Torstrand
Bildetekster:
JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes
PYNT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik
ROSA. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik
FORNØYDE. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen gleder seg over årets innsamlingsresultat. Foto: Kreftforeningen
Fakta om Rosa sløyfe:
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning.
Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken.
Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografiundersøkelsen som tilbys alle norske kvinner mellom 50-69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringer på alvor. Husk å kjenne etter!
Kilde: Kreftforeningen
Kontaktpersoner:
* Circle K Tønsberg, Arne Mjøs, mobil 90 79 27 16
* Circle K, direktør for bærekraft og kommunikasjon – Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
2 riks pynt leirvik.jpg 2,49 MB (4032x3024)
3 riks rosa hår leirvik.jpg 2,05 MB (3024x4032)
4 riks Ingrid og Ellen - Rosa sløyfe.jpg 2,95 MB (5731x3826)