Stasjoner i Oslo samlet inn 158 000 kroner til Rosa sløyfe
I år fikk stasjonene i Oslo inn like i underkant av 158 000 kroner til brystkreftsaken.
Det var Circle K Økern som samlet inn aller mest i år – hele 36 077 kroner. Deretter følger Circle K Bogstad med 16 555 kroner, Circle K Kiellands Plass med 15 538 kroner, Circle K Smestad med 13 529 kroner og Circle K Storo med 13 390 kroner.
Videre ned på listen følger Circle K Bjerke med 13 370 kroner, Circle K E6 Furuset med 12 620 kroner, Circle K Brynseng med 10 382 kroner, Circle K Abildsø med 9765 kroner og Circle K Lilleaker med 8590 kroner.
Rosa jubileum
– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.
Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.
– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.
Roser de stasjonsansatte
Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.
– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.
(Pressenytt)
FAKTABOKS
På innsamlingstoppen i Oslo i 2021:
1. Circle K Økern
2. Circle K Bogstad
3. Circle K Kiellands Plass
4. Circle K Smestad
5. Circle K Storo
Bildetekster:
STOR INNSATS. To ansatte ved Circle K Kiellands Plass fotografert under aksjonen. Foto: Circle K Kiellands Plass
VAFFEL. Medarbeider ved Circle K Økern viser fram kampanjevarer. Foto: Circle K Økern
DEKOR. Circle K Økern var pyntet med rosa gjennom hele oktober. Foto: Circle K Økern
JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes
PYNT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik
ROSA. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik
FORNØYDE. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen gleder seg over årets innsamlingsresultat. Foto: Kreftforeningen
Fakta om Rosa sløyfe:
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning.
Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken.
Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografiundersøkelsen som tilbys alle norske kvinner mellom 50-69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringer på alvor. Husk å kjenne etter!
Kilde: Kreftforeningen
Kontaktpersoner:
* Circle K Økern, Kristian Bertelsen, mobil 94 78 89 64
* Circle K, direktør for bærekraft og kommunikasjon – Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
oslo økern ansatt.jpg 384,97 kB (1536x2048)
oslo økern butikk.jpg 2,59 MB (4032x3024)
1 riks kopp skarnes.jpg 149,56 kB (1170x1431)
2 riks pynt leirvik.jpg 2,49 MB (4032x3024)
3 riks rosa hår leirvik.jpg 2,05 MB (3024x4032)
4 riks Ingrid og Ellen - Rosa sløyfe.jpg 2,95 MB (5731x3826)