Stasjoner i Hordaland samlet inn 89 000 kroner til Rosa sløyfe
I år fikk stasjonene i Hordaland inn i underkant av 89 000 kroner til brystkreftsaken.
Det var Circle K Leirvik som samlet inn aller mest i år – hele 22 424 kroner. Deretter følger Circle K Nesttun med 10 881 kroner, Circle K Viken med 7897 kroner, Circle K Haukås med 7742 kroner og Circle K Helleviken med 7201 kroner.
Rosa jubileum
– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.
Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.
– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.
Roser de stasjonsansatte
Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.
– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.
(Pressenytt)
FAKTABOKS
På innsamlingstoppen i Hordaland i 2021:
1. Circle K Leirvik
2. Circle K Nesttun
3. Circle K Viken
4. Circle K Haukås
5. Circle K Helleviken
Bildetekster:
PYNT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik
ROSA. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik
JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes
FORNØYDE. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen gleder seg over årets innsamlingsresultat. Foto: Kreftforeningen
Fakta om Rosa sløyfe:
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning.
Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken.
Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografiundersøkelsen som tilbys alle norske kvinner mellom 50-69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringer på alvor. Husk å kjenne etter!
Kilde: Kreftforeningen
Kontaktpersoner:
* Circle K Leirvik, Ingeborg Juras, mobil 95 28 01 55
* Circle K, direktør for bærekraft og kommunikasjon – Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
3 riks rosa hår leirvik.jpg 2,05 MB (3024x4032)
1 riks kopp skarnes.jpg 149,56 kB (1170x1431)
4 riks Ingrid og Ellen - Rosa sløyfe.jpg 2,95 MB (5731x3826)