presseticker

Skip to main content

Stasjoner i Finnmark samlet inn 65 000 kroner til Rosa sløyfe

  Publisert: 08.11.2021 11:41 - av  Henning Poulsen
Circle K-stasjonene i Finnmark-området fikk inn 65 000 kroner under årets Rosa sløyfe-aksjon. To Alta-stasjoner samlet inn aller mest i distriktet.

I år fikk stasjonene i Finnmark inn like over 65 000 kroner til brystkreftsaken.

 

Det var Circle K Alta som samlet inn aller mest i år – hele 26 009 kroner. Deretter følger Circle K Elvebakken i Alta med 10 642 kroner, Circle K Hesseng med 7710 kroner, Circle K Vadsø med 7221 kroner og Circle K Lakselv med 6038 kroner.

 

Rosa jubileum

– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.

 

Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.

 

– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.

 

Roser de stasjonsansatte

Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.

 

– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKS

På innsamlingstoppen i Finnmark i 2021:

1. Circle K Alta

2. Circle K Elvebakken

3. Circle K Hesseng

4. Circle K Vadsø

5. Circle K Lakselv

 

 

Bildetekster:

MILKSHAKE. På Circle K Elvebakken ble det servert rosa milkshake. Foto: Circle K Elvebakken

 

JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes

 

PYNT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik

 

ROSA. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik

 

FORNØYDE. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen gleder seg over årets innsamlingsresultat. Foto: Kreftforeningen

 

 

Fakta om Rosa sløyfe:

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning.

 

Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken.

 

Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografiundersøkelsen som tilbys alle norske kvinner mellom 50-69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringer på alvor. Husk å kjenne etter!

Kilde: Kreftforeningen

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Alta, Anne Valborg Haugland, mobil 98 41 94 63

* Circle K, direktør for bærekraft og kommunikasjon – Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2021 11:41
Teknisk løsning ZEVS AS