Stasjoner i Akershus samlet inn 337 000 kroner til Rosa sløyfe
I år fikk stasjonene i Akershus inn i underkant av 337 000 kroner til brystkreftsaken.
Det var Lørenskog-stasjonen Circle K Fjellhamar som samlet inn aller mest i år – hele 35 106 kroner. Det var den fjerde høyeste summen på landsbasis.
Deretter følger Circle K E6 Dal med 33 093 kroner, Circle K Fornebu med 21 575 kroner, Circle K Nadderud med 19 566, Circle K Slemmestad med 19 140 kroner og Circle K Skedsmokorset med 19 059 kroner.
Videre ned på listen følger Circle K E6 Berger med 17 001 kroner, Circle K Kolbotn med 16 571 kroner, Circle K Kjeller med 15 774 kroner, Circle K Jessheim med 15 056 kroner og Circle K Hervakrysset på Gardermoen med 13 428 kroner.
Rosa jubileum
– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.
Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.
– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.
Roser de stasjonsansatte
Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.
– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.
(Pressenytt)
FAKTABOKS
På innsamlingstoppen i Akershus i 2021:
1. Circle K Fjellhamar
2. Circle K E6 Dal
3. Circle K Fornebu
4. Circle K Nadderud
5. Circle K Slemmestad
Bildetekster:
ENGASJERT. Ivrige ansatte ved Circle K E6 Berger sto på gjennom hele aksjonen. Foto: Circle K E6 Berger
JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes
PYNT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik
ROSA. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik
FORNØYDE. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen gleder seg over årets innsamlingsresultat. Foto: Kreftforeningen
Fakta om Rosa sløyfe:
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning.
Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken.
Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografiundersøkelsen som tilbys alle norske kvinner mellom 50-69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringer på alvor. Husk å kjenne etter!
Kilde: Kreftforeningen
Kontaktpersoner:
* Circle K Fjellhamar, Aleksander Mandahl Kaddour, mobil 93 21 51 77
* Circle K, direktør for bærekraft og kommunikasjon – Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99
1 riks kopp skarnes.jpg 149,56 kB (1170x1431)
2 riks pynt leirvik.jpg 2,49 MB (4032x3024)
3 riks rosa hår leirvik.jpg 2,05 MB (3024x4032)
4 riks Ingrid og Ellen - Rosa sløyfe.jpg 2,95 MB (5731x3826)