presseticker

Skip to main content

Samlet inn 583 000 kroner i 2019:

Rogaland-stasjoner håper på ny Rosa sløyfe-rekord

  Publisert: 04.10.2020 09:37 - av  Henning Poulsen
Over hele Rogaland står Circle K-stasjonene klare til å gjennomføre årets Rosa sløyfe-aksjon. I fjor samlet lokale stasjoner inn 583 000 kroner.

Oktober – for noen er denne måneden grå, kald og regntung. Hos andre er den morsom, engasjerende og ikke minst veldig rosa. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

 

I fjor var det Rogaland som samlet inn mest penger på landsbasis, hele 583 000 kroner, fulgt av Akershus, Hedmark og Oppland. Hele 22 stasjoner i Rogaland deltok på Rosa Sløyfe 2019.

 

Circle K Forus samlet inn 110 460 kroner til Rosa sløyfe i fjor, noe som var nest-mest på landsbasis. På andreplass i Rogaland kom Circle K Sævelandsvik, som samlet inn 79 897 kroner til brystkreftsaken – fjerde mest i landet. Deretter fulgte Circle K Ålgård med 66 548 kroner, noe som ga femteplassen på landsbasis. Circle K Lura bidro med 55 708 kroner, det åttende høyeste beløpet i Norge

 

– Det var stor stas å bli best i Rogaland, der konkurransen er svært stor. Vi hadde også de to beste enkeltansatte på Rosa sløyfe i år, nemlig Ida og Henrikke. Det er veldig gøy, sa Aud Kari Egeland ved Circle K Forus etter fjorårets aksjon.

 

Race mellom stasjonene

– Gjennom de siste åtte årene har engasjerte medarbeidere og rause kunder sørget for å samle inn mer enn 30 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er noe som gjør meg utrolig stolt, sier Ann Helen Våge, kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge.

 

I fjor donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner mer enn 4,1 millioner kroner til brystkreftsaken. Dette beløpet håper Circle K å slå i år.

 

– Naturligvis er alt i 2020 litt annerledes på grunn av pandemien, men nettopp derfor håper jeg vi klarer å mobilisere ekstra rundt Rosa sløyfe og virkelig gjøre dette til en minneverdig aksjon, både i Rogaland og i resten av landet, sier hun.

 

Også i år ligger det an til å bli vennlig rivalisering mellom stasjonene om å finne på oppsiktsvekkende tiltak og samle inn til aksjonen. Tidligere år har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet arbeidsplassen sin med rosa bh-er, farget hår og skjegg rosa og arrangert egne Rosa sløyfe-dager med underholdning og aktiviteter for hele familien.

 

Persontilpasset kreftbehandling

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Rogaland i 2019:

1. Circle K Forus

2. Circle K Sævelandsvik

3. Circle K Ålgård

4. Circle K Lura

5. Circle K Kvala

 

Bildetekster:

KLARE TIL AKSJON. Stasjonsmedarbeidere over hele landet engasjerer seg i Rosa sløyfe-aksjonen. Her fra fjorårets aksjon på Circle K E6-Dal. Foto: Circle K E6-Dal

 

KREATIV PYNT. Her har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet med bh-er i anledning brystkreftinnsamlingen. Foto: Circle K

 

ROSA IS. Kan spises med god samvittighet i hele oktober. Foto: Circle K

 

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 04.10.2020 09:37
Teknisk løsning ZEVS AS