I Møre og Romsdal samlet denne stasjonen inn mest til Rosa sløyfe
(Se toppliste for Møre og Romsdal nederst i saken)
– Jeg ønsker å takke kunder og ansatte for innsats og giverglede, dette viser at vi bryr oss om hverandre. Dette er en veldig viktig sak for svært mange, sier stasjonsdriver Eivind Ullaland ved Circle K Moa.
Han har hatt daglige sekunderinger for de ansatte gjennom hele oktober. Også kundene har fått løpende oppdateringer på plakater inne på stasjonen.
– De ansatte har virkelig stått på hele veien. Hver kunde er blitt spurt om å bidra til Rosa sløyfe, og mange har gjort nettopp dette. Vi har også hatt trekninger samt solgt burrito med et 10-kronersbeløp i donasjon til aksjonen, sier Ullaland
Voldsomt imponert
Aksjonsleder Marit Sophie Egge i Kreftforeningen er imponert over resultatet og det sosiale engasjementet til Circle K.
– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er svært viktig for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier aksjonslederen.
Nærmer seg 23 millioner kroner
I hele oktober har landets Circle K-stasjoner samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen. I 2017 donerte Circle Ks kunder om lag 4,3 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Opptellingen fra årets aksjon er nettopp avsluttet, og denne gangen ble det samlet inn nesten 4,85 millioner kroner.
– Vi nærmer oss 23 millioner innsamlede kroner over de sju årene vi har hatt Rosa sløyfe-aksjon ved våre stasjoner, og i år ble det dessuten ny innsamlingsrekord for oss med 4,75 millioner kroner. Det er utrolig gøy, og vi retter en stor takk til alle kundene som har gitt penger til en så viktig sak, og til stasjonsdrivere og medarbeidere som har satset maksimalt på årets viktigste kampanje, sier norgessjef Christoffer Sundby i Circle K.
Kreftforeningen og Brystkreftforeningen står sammen om Rosa sløyfe-aksjonen, som i år gikk til inntekt for forskning på senskader knyttet til brystkreft. Circle Ks kunder har støttet årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp, vann i rosa flaske samt rosa spylervæske.
– Jeg er utrolig stolt og imponert over at det har kommet inn så mye til Rosa sløyfe. Nok en gang er kundene våre en av de virkelig store bidragsyterne i kampen mot brystkreft. Og så er det en helt utrolig innsats fra de som jobber på stasjonene våre, sier Sundby.
Solgte skjegget
Kreativiteten har boblet over på flere av Circle K-stasjonene i år, og mange har gitt alt for å samle inn mer enn nabostasjonen – eller mest i sitt distrikt.
På den stasjonen som samlet inn aller mest i år, Circle K Elverum, solgte stasjonsdriveren til og med skjegget sitt. I tillegg arrangerte stasjonen folkemarsj og fyrte av et 20-talls rosa røykbomber.
På fylkesnivå var det Rogaland som samlet inn mest penger – hele 630 000 kroner. Fylket hadde hele fem representanter blant de 15 stasjonene i landet som fikk inn mest til Rosa sløyfe i år.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER
På innsamlingstoppen i Møre og Romsdal
1. Circle K Moa: 42 288 kr
2. Circle K Åndalsnes: 8745 kr
3. Circle K Bolsønes: 8305 kr
4. Circle K Digerneset: 8115 kr
5. Circle K Hatlane: 6565 kr
Bildetekst:
Medarbeidere på Circle K Moa viser fram Rosa sløyfe-effekter.
Kontaktpersoner:
* Circle K Moa, Eivind Ullaland, mobil 99 46 59 20
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)
riks rosa vann.jpg 3,86 MB (3024x4032)