presseticker

Skip to main content

Samlet inn 71 000 kroner i 2019:

Håper på ny Rosa sløyfe-rekord i østre Agder

  Publisert: 04.10.2020 09:21 - av  Henning Poulsen
Over hele det østre Sørlandet står Circle K-stasjonene klare til å gjennomføre årets Rosa sløyfe-aksjon. I fjor samlet lokale stasjoner inn 71 000 kroner.

Oktober – for noen er denne måneden grå, kald og regntung. Hos andre er den morsom, engasjerende og ikke minst veldig rosa. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

 

Åtte stasjoner i Aust-Agder var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K Kjerlingland var den stasjonen som samlet inn mest i fylket. Her ble det reist 29 110 kroner til brystkreftsaken. Deretter fulgte Circle K Grimstad med 10 525 kroner, Circle K Harebakken med 8090 kroner, Circle K Risør med 7555 kroner og Circle K Brokelandsheia med 5365 kroner til Rosa sløyfe.

 

– Kreft angår alle, og brystkreft angår veldig mange. Kundene kjenner veldig godt til Rosa sløyfe-aksjonen vår, og vi behøver ikke lenger fortelle hva pengene går til. I tillegg er det jo litt morsomt å pynte stasjonen i rosa, for den fargen har vi ikke så mye av til daglig, sa Katarina Hlobenova, daglig leder ved Circle K Kjerlingland, i forbindelse med fjorårets aksjon.

 

Race mellom stasjonene

– Gjennom de siste åtte årene har engasjerte medarbeidere og rause kunder sørget for å samle inn mer enn 30 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er noe som gjør meg utrolig stolt, sier Ann Helen Våge, kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge.

 

I fjor donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner mer enn 4,1 millioner kroner til brystkreftsaken. Dette beløpet håper Circle K å slå i år.

 

– Naturligvis er alt i 2020 litt annerledes på grunn av pandemien, men nettopp derfor håper jeg vi klarer å mobilisere ekstra rundt Rosa sløyfe og virkelig gjøre dette til en minneverdig aksjon, både på Sørlandet og i resten av landet, sier hun.

 

Også i år ligger det an til å bli vennlig rivalisering mellom stasjonene om å finne på oppsiktsvekkende tiltak og samle inn til aksjonen. Tidligere år har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet arbeidsplassen sin med rosa bh-er, farget hår og skjegg rosa og arrangert egne Rosa sløyfe-dager med underholdning og aktiviteter for hele familien.

 

Persontilpasset kreftbehandling

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Aust-Agder i 2019:

1. Circle K Kjerlingland

2. Circle K Grimstad

3. Circle K Harebakken

4. Circle K Risør

5. Circle K Brokelandsheia

 

Bildetekster:

KLARE TIL AKSJON. Stasjonsmedarbeidere over hele landet engasjerer seg i Rosa sløyfe-aksjonen. Her fra fjorårets aksjon på Circle K E6-Dal. Foto: Circle K E6-Dal

 

KREATIV PYNT. Her har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet med bh-er i anledning brystkreftinnsamlingen. Foto: Circle K

 

ROSA IS. Kan spises med god samvittighet i hele oktober. Foto: Circle K

 

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 04.10.2020 09:21
Teknisk løsning ZEVS AS