Håper på ny Rosa sløyfe-rekord i Telemark-traktene
Oktober – for noen er denne måneden grå, kald og regntung. Hos andre er den morsom, engasjerende og ikke minst veldig rosa. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.
Hele 15 stasjoner i Telemark var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K Jorkjend var den stasjonen som samlet inn mest i fylket. Her ble det reist 28 531 kroner til brystkreftsaken. Deretter fulgte Circle K Skjelsvik med 18 992 kroner, Circle K Bratsberg med 18 259 kroner, Circle K Bø i Telemark med 15 163 kroner og Circle K Telemarksporten med 14 837 kroner til Rosa sløyfe.
– Vi er godt fornøyd, både med summen og med å være best i Telemark i år. Viktigst av alt er selvsagt at det går til en veldig god sak, sa Hilde Synnøve Kåsatul ved Circle K Jorkjend i etterkant av fjorårets aksjon.
Race mellom stasjonene
– Gjennom de siste åtte årene har engasjerte medarbeidere og rause kunder sørget for å samle inn mer enn 30 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er noe som gjør meg utrolig stolt, sier Ann Helen Våge, kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge.
I fjor donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner mer enn 4,1 millioner kroner til brystkreftsaken. Dette beløpet håper Circle K å slå i år.
– Naturligvis er alt i 2020 litt annerledes på grunn av pandemien, men nettopp derfor håper jeg vi klarer å mobilisere ekstra rundt Rosa sløyfe og virkelig gjøre dette til en minneverdig aksjon, både i Telemark-traktene og i resten av landet, sier hun.
Også i år ligger det an til å bli vennlig rivalisering mellom stasjonene om å finne på oppsiktsvekkende tiltak og samle inn til aksjonen. Tidligere år har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet arbeidsplassen sin med rosa bh-er, farget hår og skjegg rosa og arrangert egne Rosa sløyfe-dager med underholdning og aktiviteter for hele familien.
Persontilpasset kreftbehandling
Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.
Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.
(Pressenytt)
FAKTABOKS
Disse stasjonene samlet inn mest i Telemark i 2019:
1. Circle K Jorkjend
2. Circle K Skjelsvik
3. Circle K Bratsberg
4. Circle K Bø i Telemark
5. Circle K Telemarksporten
Bildetekster:
KLARE TIL AKSJON. Stasjonsmedarbeidere over hele landet engasjerer seg i Rosa sløyfe-aksjonen. Her fra fjorårets aksjon på Circle K E6-Dal. Foto: Circle K E6-Dal
KREATIV PYNT. Her har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet med bh-er i anledning brystkreftinnsamlingen. Foto: Circle K
ROSA IS. Kan spises med god samvittighet i hele oktober. Foto: Circle K
Kontaktperson:
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
bh-er.jpg 1,81 MB (4032x3024)
akershus - dal - Said Alamzadeh, May Stine Liabø, Kine Hansen, Dan Remy Lindboe, Hege Anita Hamre med.jpg 1,76 MB (2032x1524)