presseticker

Skip to main content

Årets merkevarebygger er fra Lillehammer

  Publisert: 11.06.2019 18:54 - av  Henning Poulsen

Brav vant prisen Årets merkevarebygger. Her er Åge Skinstad flankert (f.v.) av Designindustriens Egil Sundet og Knut Skoe fra juryen. Foto: Kristin Jacobsen / Studio Oscar

Oslo: Brav Norway fra Lillehammer vant prisen Årets merkevarebygger på Designindustriens bransjedag tirsdag ettermiddag.

Tirsdag 11. juni ble vinnerne av Årets eksportbedrift, Årets merkevarebygger, Årets produkt og Klassikerprisen kåret under Bransjedagen i Næringslivets Hus i Oslo. Det er Designindustrien som står bak prisene.

 

– Dette er svært verdige vinnere som har levert eksepsjonelt gode løsninger i design- og ferdigvarebransjen. Det er bare å ta av hatten for Northern, Brav Norway, Lundhs og Eikund, sier Egil Sundet i Designindustrien, en bransjeforening i Norsk Industri.

 

Northern vant prisen Årets eksportbedrift, Brav Norway ble kåret til Årets merkevarebygger, Lundhs sikret seg produktprisen for serien «Essence», mens Eikund vant Klassikerprisen for sin relansering av møbelikonet «Krysset».

 

Gjør drømmer til minner

– Dette er svært viktig for oss. Målet vårt er å være globalt merkevarehus som står for verdiene mot, samspill og lidenskap. Samtidig skal vi dyrke våre merkevarer, som Swix, Toko, Lundhags, Helsport, Hard Rocx og Ulvang samt Skisporet, sier administrerende direktør Tomas Holmestad.

 

Han forteller at Bravs visjon er å gjøre drømmer til minner. Som merkevare mot forretningsmarkedet ble Brav lansert i 2018, etter en omfattende intern prosess for å få på plass en verdiplattform som kunne samle de ulike merkevarene i én flokk.

 

– Verdiplattformen er vårt kompass, og dette går igjen i Brav-logoen, der A-en er formet som et kompass, sier Holmestad.

 

Satser digitalt

Ut mot konsumentmarkedet er det ifølge Holmestad digital merkevarebygging som gjelder.

 

– Vi må være der konsumenten er, og det er på digitale flater. Sportsmarketing, der vi jobber gjennom influensere og sponsorater, er også svært viktig for oss. Brav står for hederlighet og ordentlighet. Derfor er bærekraft og sosialt ansvar en del av vårt DNA og noe vi jobber mye med, forteller han.

 

«Brav har på kort tid blitt kjent som et merkevarehus for sports- og fritidsmarkedet, basert på merkevarer som er verdensledende i sine segmenter. De forteller en god historie om produkter der norsk hverdagskompetanse gir troverdighet og kvalitet,» ifølge jurykjennelsen.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

Brav vant prisen Årets merkevarebygger. Her er Åge Skinstad flankert (f.v.) av Designindustriens Egil Sundet og Knut Skoe fra juryen. Foto: Kristin Jacobsen / Studio Oscar

 

 

 

 

FAKTABOKS

Bransjedagen 2019

* Et årlig arrangement for møbel- og designbransjen.

* Arrangeres av Designindustrien.

* Årets tema er markeder i endring og norsk ferdigvareeksport.

* Bransjedagen byr på foredrag og workshoper, i tillegg til utdeling av fire bransjepriser.

* Les mer her: https://www.norskindustri.no/kurs-og-arrangementer/arrangement/2019/q2/designindustrien-bransjedag-og-arsmote/

 

 

Kontaktpersoner:

* Brav Norway, administrerende direktør Tomas Holmestad, mobil 476 19 180

* Designindustrien, bransjesjef Egil Sundet, mobil 909 22 192

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Bravh_6871.jpg 3,83 MB (3500x2333)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Designindustrien, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.06.2019 18:54
Teknisk løsning ZEVS AS